دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ديدار با وزير زنان اندونزي

حضور 10 کشور در نمايشگاه الکامپ

وزير

یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به برگزاري نمايشگاه الکامپ با حضور 800 شرکت از 10 کشور بيان کرد: 450 شرکت استارتاپ در الکامپ شرکت دارند که نقش زنان در اين زمينه 30 درصد است.

وايمکس نيوز- محمد جواد آذري جهرمي در ديدار با وزير زنان اندونزي با اشاره به اينکه سفر متقابل مقامات بلند پايه در سال ‍‌هاي اخير مبين اراده دو کشور بر ادامه رابطه است، گفت: بين ايران و اندونزي رابطه اي توام با دوستي و درک متقابل وجود دارد و دو کشور مسلمان مشترکات فرهنگي زيادي دارند و مبادلات تجاري آنها نيز رو به رشد است.

وي ادامه داد: خوشحالم که مسووليت کميسيون اقتصادي دو کشور بر عهده اينجانب گذاشته شده است و در حال پيگيري برگزاري سيزدهمين کميسيون مشترک دو کشور هستيم.

آذري جهرمي با تشکر از همتاي اندونزيايي براي شرکت در اين همايش گفت: بزرگترين رويداد کشور در حوزه فناوري اطلاعات در حال برگزاري است و نزديک به 800 شرکت از 10 کشور در اين دوره الکامپ حضور دارند.

وزير ارتباطات با اشاره به اينکه برنامه توسعه اقتصاد ديجيتال را در دستور کار قرار داده ايم خاطرنشان کرد: در ايران زمينه هاي متعددي براي تحول ديجيتال وجود دارد به طوري که مي توان آن را در حوزه کشاورزي، انرژي، محيط زيست، سلامت و ساير حوزه ها مشاهده کرد و ما در حال برنامه ريزي تبيين زيرساخت‌هاي توسعه ديجيتال در ايران هستيم.

وي درباره نمايشگاه الکامپ نيز توضيح داد:  فناوري اطلاعات يکي از حوزه هايي است که در آن موضوع جنسيت مطرح نيست چون مبتني بر خلاقيت است  و امکان برابر را براي همه ايجاد مي کند و در اين دوره نمايشگاه بيش از 450 شرکت استارتاپ حضور دارند .

آذري جهرمي با اشاره به بازديد از نمايشگاه الکامپ افزود: حتما شما هم براي بازديد به اين نمايشگاه برويد و بينيد زنان ايراني با اشتياق کسب و کارهايي را بنا کرده اند و حتي گروهي از خانم ها يک استارتاپ براي صادرات فرش ايران راه اندازي کرده اند و حدود 30درصد زنان در فعاليت‌هاي استارتاپي کار مي کنند و اين الگوي خوبي براي تشويق ساير افراد براي فعاليت در اين زمينه است.

وزير ارتباطات درباره حفاظت از کودکان در فضاي مجازي گفت: ايران امسال موفق شد نشان برتر را در زمينه حفاظت از کودکان از دبير کل ITU دريافت کند.

وي ادامه داد:  براي حفاظت از کودکان روي سيم کارتها اکوسيستمي براي کودکان تعريف کرده ايم و تبلت و گوشي هاي خاص مخصوص کودکان هم داريم که قابليت ويژه آنها کنترل توسط والدين است و بيش از چند هزار نرم افزار اختصاصي نيز براي سرگمي کودکان ايجاد کرده ايم.

 

اعلام آمادگي براي همکاري در ارايه اينترنت پاک به کودکان

 

يوحنا يمبسه وزير زنان اندونزي با اشاره به اينکه دومين باري است که به تهران سفر مي کند گفت: از دعوت شما براي سمينار بين المللي نقش ارتباطات و فناوري اطلاعات در توانمندسازي زنان تشکر مي کنم. من سال قبل اينجا بودم و با معاونان رييس جمهور ملاقات کردم و در اين ديدارها گفت‌وگوهاي مفيدي داشتيم و يک تفاهم نامه نيز به امضا رسيد.

وي با اشاره به سفر ابتکار به اندونزي  گفت: در زمينه حفاظت از کودکان مي توانيم با هم همکاري داشته باشيم.

 يمبسه با بيان اينکه اندونزي بزرگترين کشور مسلمان جهان است خاطرنشان کرد: 87ميليون نفر از جمعيت کشور من را کودکان تشکيل مي‌دهند و اميدوارم بتوانيم در اين زمينه زمينه و ساير زمينه ها همکاري خوبي داشته باشيم.

وزير زنان اندونزي  تصريح کرد:  با همکاري چند وزارت خانه ديگر يک استراتژي ملي داريم  و براي حمايت از زنان، کودکان و پيشگيري از قاچاق انسان، با همه سازمانها مرتبط همکاري خوبي کرده ايم.

وي با بيان اينکه 23 ميليون نفر از کودکان اندونزيايي از اينترنت استفاده مي کنند و براي امنيت آنها از فيلترينگ استفاده مي کنيم خاطرنشان کرد: ما با وزارت ارتباطات اندونزي و چند ارگان ديگر نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور همکاري مي کنيم به طوري که با 50 کشور ديگر عضو يک نهاد هستيم.

وزير زنان اندونزي با بيان اينکه با کشورهاي فيليپين و انگليس همکاري خوبي براي جلوگيري از پورنوگرافي داريم تصريح کرد:  تمايل داريم با ايران نيز در زمينه حفاظت از کودکان در دنياي مجازي همکاري داشته باشيم.

يمبسه بيان کرد: ما در اين زمينه تجربيات خوبي داريم و مي توانيم اين تفاهم را در جلسه کارشناسي بررسي کنيم و در اين زمينه موافقتنامه اي امضا کنيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو