چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

الزام کسب شاخص هاي شايستگي قبل از انجام هر انتصاب

وحيد يزدانيان

شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰:۰۰


رييس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به الزامي شدن ارزيابي شايستگي ها قبل از انجام هر انتصابي در دستگاه هاي دولتي گفت: بدين ترتيب افرادي که شايستگي دارند امکان رشدشان فراهم مي شود و افرادي که شايسته نباشند از دور چرخه مديريت حذف مي شوند تا سيماي مديريت کشور به سمت جوان گرايي، حرفه اي و تخصصي شدن پيش رود.

وايمکس نيوز- وحيد يزدانيان رييس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به بخشنامه سال 96 سازمان امور استخدامي مبني بر الزامي شدن ارزيابي شايستگي مديران و کارمندان دستگاه هاي اجرايي کشور، گفت: فرايند ارزيابي شايستگي ها در دو زمينه عمومي و تخصصي توسط کانون هاي شايستگي هر دستگاه و وزارتخانه بررسي مي شود که ويژگي هاي عمومي را سازمان امور اداري و استخدامي و شاخص هاي اختصاصي نيز توسط هر دستگاه به صورت مجزا تعيين مي شود.
وي با بيان اينکه هم اکنون شاخص هاي تخصصي ارزيابي شايستگي وزارت ارتباطات جمع بندي وتدوين شده است، افزود: بر همين اساس تمام مديران فعلي مشمول ارزيابي کانون مي شوند، بطوريکه افراد داراي پست کارشناسي با مدرک دکتري و کارشناسي ارشد، با حداقل سه سال و دارندگان مدرک کارشناسي با حداقل هفت سال تجربه و حداکثر سن 45 سال مورد ارزيابي شايستگي قرار مي گيرند.
يزدانيان در مورد جزييات نحوه انجام ارزيابي ها اظهار کرد: براي مديران پرونده هاي «نيم رخ شايستگي» تشکيل مي شود و شاخص هاي شايستگي آنها در يک بانک اطلاعاتي جمع آوري شده و افرادي که حد نصاب 60 درصد امتيازات را کسب کنند، گواهي نامه شايستگي دريافت مي کنند و در غير اينصورت افراد شايستگي انتصاب را ندارند.
رييس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به افرادي که نتوانستند حد نصاب لازم براي دريافت گواهي شايستگي دريافت کنند، تصريح کرد: اگر اين افراد با برگزاري دوره هاي آموزشي امکان انتخاب شان وجود داشته باشد، اين دوره ها براي آنها برگزار مي شود.
اين مقام مسوول با اعتقاد به اينکه کانون ارزيابي شايستگي، سيماي مديريت حرفه اي کشور را به سمت جوان گرايي، حرفه اي و تخصصي شدن پيش مي برد، خاطرنشان کرد: در حقيقت با اين ارزيابي ها، فاصله ميان شايستگي هاي موجود و شايستگي هايي که فرد براي مديريت بايد داشته باشد از طريق کانون هاي دستگاهي استخراج مي شود.
رييس دانشکده پست و مخابرات با تاکيد بر اينکه با راه اندازي کانون يک غربال آگاهانه در دستگاه هاي دولتي اتفاق مي افتد، گفت: بدين ترتيب افرادي که شايستگي دارند امکان رشدشان فراهم مي شود و افرادي که شايسته نباشند از دور چرخه مديريت حذف مي شوند.
وي همچنين انجام ارزيابي ها را قبل از هرگونه انتصاب يا ارتقا دانست و افزود: کانون ارزيابي شايستگي به همراه قانون عدم به کار گيري بازنشستگان دولت را غربال و تحول عجيبي در آن ايجاد مي کند.
به گفته يزدانيان مسووليت فعاليت کانون ارزيابي شايستگي در وزارت ارتباطات به عهده دانشکده پست و مخابرات خواهد بود که به زودي مجوز آن از سوي سازمان امور استخدامي صادر مي شود.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو