پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پوشش پهناي باند پرسرعت در تمام شهرهاي کشور کامل شد

محمدجواد آذري جهرمي

یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: پوشش پهناي باند اينترنت پرسرعت در تمام شهرها کامل و امکان ارائه خدمات باندپهن در کشور فراهم شده است.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي در مراسم اختتاميه مسابقه عکس «همه جا در دسترس» که توسط وزارت ارتباطات برگزار شد، با تاکيد بر اقدامات انجام شده طي سال نخست فعاليت دولت دوازدهم براي افزايش دسترسي مردم به خدمات ارتباطي گفت: طي يک سال اخير و در ادامه مسير توسعه ICT در کشور، موفق شديم پوشش باندپهن را در همه شهرها کامل کنيم.

وي با بيان اينکه هم اکنون تمامي شهروندان مي توانند از مزاياي اينترنت پرسرعت بهره ببرند، افزود: 1242 شهر کشور متصل به باندپهن اينترنت هستند و در همين حال 54 درصد روستاها به اينترنت پرسرعت و ارتباطات متصل شده اند.

وزير ارتباطات با اشاره به انجام 29 سفر استاني طي يکسال اخير براي اطلاع يافتن از وضعيت ارتباطات نقاط مختلف کشور، گفت: امروز فناوري اطلاعات زمينه ساز تغييرات بزرگي در دنيا شده و تحول ديجيتال ثمره آن است. به همين دليل ما نيز مفهوم «ايران ديجيتال» را پيگيري مي کنيم.

جهرمي ادامه داد: ترويج استفاده از فناوري اطلاعات و ظرفيت سازي در کشور از طريق ظرفيت هاي هنري و فرهنگي ممکن است و به همين دليل برگزاري مسابقاتي مانند مسابقه عکس «همه جا در دسترس» مي تواند به اين هدف جامه عمل بپوشاند.

وزير ارتباطات با اشاره به تمايز نحوه اطلاع رساني در عصر تکنولوژي گفت: در راستاي عمل به تذکر مقام معظم رهبري به دولت براي گزارش دادن دستاوردهاي کشور، مي توان از ظرفيت هنر براي ارائه گزارش عملکرد کشور و نيز اطلاع رساني ارائه خدمات به مردم، استفاده کرد.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو