شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقاط گردشگري استان فارس به واي فاي رايگان مجهز شدند

تخت جمشيد

سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰


مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان فارس با اشاره به شناسايي نقاط داراي اختلال واي فاي در تخت جمشيد گفت: اختلالات مشاهده شده در مدت يک هفته رفع مي شود.

وايمکس نيوز- مهرداد سهرابي مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان فارسدر بازديد پوشش ارتباطي چتر واي فاي شرکت آسياتک و اپراتور همراه اول در تخت جمشيد،همراه با نماينده استاني شرکت آسياتک وضعيت پوشش اينترنت چتر واي فاي رايگان اين دو شرکت را صورت نقطه به نقطه مورد بررسي قرار دادندو نقاط داراي اختلال را شناسايي کردند و مقرر شد اختلالات مشاهده شده در اين بازديد، حداکثر ظرف مدت يک هفته توسط شرکت آسياتک رفع و نتيجه به اداره کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان فارس اعلام شود.

در نخستين روزهاي فروردين امسال آذري جهرمي وزير ارتباطات در شوراي اداري شهرستان مرودشت با اشاره به اينکه شهرستان مرودشت از جمله مناطق بزرگ گردشگري کشور است که بايد بيش از اين به آن توجه داشت گفت: منطقه اي که سالانه پذيراي حجم قابل توجهي گردشگر داخلي و خارجي است و از آن به عنوان ويترين گردشگري ياد مي شود بايد در حد يک ويترين هم ديده و به آن توجه شود.

وي با اشاره به امضا تفاهم نامه اي براي ارائه خدمات واي فاي در مجموعه هاي تاريخي با سازمان ميراث فرهنگي افزود: وجود آثاري همچون تخت جمشيد و پاسارگاد در جهان نمونه است به همين دليل بايد تمامي امکانات براي جذب گردشگر بيشتر در اين منطقه فراهم شود.

 پس از اين گفته هاي وزير ارتباطات حميد فدايي مدير پايگاه جهاني تخت جمشيد نهم مهرماه جاري از راه اندازي سيستم واي فاي در مناطق گردشگري استان فارس خبر داد و گفت: با تجهيز اين مجموعه جهاني بهسيستم واي فاي، ازين پس گردشگران داخلي و خارجي مي توانند، ضمن استفاده از بسته هاي 100 مگابايتي رايگان براي هر گردشگر از سرويس ويژه معرفي جاذبه‌هاي گردشگري فارس به صورت صوتي نيز بهره مند شوند .

هاشم شايق رئيس فناوري اطلاعات و آمار اداره کل ميراث فرهنگي استان فارس نيز اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه‌اي با شرکت مخابرات استان فارس در حال حاضر در چهار نقطه شاخصميراث تاريخي فارسشامل حافظيه، سعديه، تخت جمشيد و پاسارگاد تجهيزات اينترنت رايگان نصب شده و هم اکنون آماده بهره برداري است.

وي افزود: زماني که مشترکان همراه اول اقدام به خريد بسته‌هاي اينترنتي مي‌کنند اين شرکت به همان ميزان حجم را نيز به صورت رايگان براي استفاده در اماکن تاريخي براي مشترکان خود در نظر مي‌گيرد.

شايق گفت: با توافق با شرکت مخابرات فارس امکاناتي تعريف شده که در اين چهار محل تاريخي ارائه سرويسي ويژه از طريق واي فاي و گوشي‌هاي تلفن همراه در قالب معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استان فارس به صورت صوتي انجام شود.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو