پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فيبرکشي داخل منازل رايگان شد

صدري

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰


به گفته مدير عامل شرکت مخابرات ايران، فيبرکشي داخل منازل و سازمان‌ها رايگان انجام خواهد شد.

وايمکس نيوز- نشست خبري مديرعامل شرکت مخابرات ايران صبح امروز در مرکز مخابرات شهيد فرد اسدي برگزار شد. سيدمجيد صدري در اين نشست تاکيد کرد که فيبر نوري از مهمترين اقدامات براي مخابرات است و بايد به بهترين نحو به مشترکين ارايه شود.

وي، درباره‌ي ارائه فيبر نوري به مشترکان بيان کرد: فيبر نوري منازل بايد اهميت ويژه داشته باشد. تعرفه‌ها و هزينه‌هاي ابتدايي از جمله کابل‌کشي منازل و مودم باعث شده بود که مردم تمايل زيادي به اين طرح نشان ندهند. به همين دليل ما در طرح تانوماي ويژه که تا آخر سال خواهيم داشت و اگر استقبال شود، آن را تمديد مي‌کنيم، تصميم گرفتيم هرکس از هرکجاي ايران درخواست فيبر نوري کند، براي کابل‌کشي هزينه‌اي دريافت نکنيم.

مدير عامل شرکت مخابرات ايران، ادامه داد: براي مودم هم تلاشمان اين است پيشنهادهاي ويژه داشته و يا حداقل قيمت را دريافت کنيم. ما به دنبال جلب رضايت مشترک هستيم و سعي کرديم تعرفه‌هايي که در حوزه فيبر قرار داديم، با ADSL يکسان باشد. همچنين از سازمان نظام‌ صنفي رايانه‌اي خواستيم ليست شرکت‌هاي FCP را به ما بدهد تا به کساني که درخواست دارند، FTTH  ارائه دهيم.

صدري، درباره‌ي تعداد مشترکاني که سرويس فيبر نوري را دريافت کرده‌اند، اظهار کرد: ارائه سرويس فيبر نوري منازل نسبت به سال گذشته، 200 درصد افزايش داشته است. البته آمار تعداد کساني که اين سرويس را دريافت کرده‌اند را اکنون اعلام نمي‌کنيم اما بنا داريم تا پايان سال جاري، تعداد مشترکان اين سرويس را به 350 هزار برسانيم.

وي، با اشاره به توافق با شرکت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي و همکاري با آن‌ها بيان کرد: مبلغ لاوصولي مخابرات با اين شرکت‌ها، 130 ميليارد تومان است که بيش از 90 درصد اين مبلغ حل شده است. مخابرات در زمينه ارائه خدمات بيت استريم، آنچه رگولاتوري طبق مصوبه مکلف کرده را انجام داده است و در تهران و ساير مراکز اعلام مي‌کنيم که آمادگي 100 درصدي را براي اجراي مصوبه بيت‌استريم داريم.

او، درباره ميزان رضايت مشترکان از ارائه خدمات اينترنتي شرکت مخابرات بيان کرد: کيفيت اينترنت مخابرات افزايش پيدا کرده است. در حال حاضر پينگ در شبکه (ميانگين تاخير) از 125 ميلي‌ثانيه به کمتر از 25 ميلي‌ثانيه رسيده است. هم‌چنين مطابق نظرسنجي که انجام داديم، ميزان رضايت مشتريان از اينترنت در حدود 70 درصد اعلام شده است.

تلاش براي افزايش تعرفه‌هاي مخابراتي

مدير عامل شرکت مخابرات ايران، درباره ايجاد تغييراتي در تعرفه‌هاي مخابرات اظهار کرد: تعرفه‌هاي مخابرات چه در ديتا و چه تلفن ثابت، بايد تغييراتي در جهت افزايش داشته باشد؛ البته ما تابع قانون هستيم اما کاهش تعرفه بيش از اين در حوزه به صلاح ما نيست. ما براي افزايش تعرفه در سال آينده نيز پيشنهاداتي به رگولاتوري داديم و اميدواريم که با آن موافقت شود، زيرا با تعرفه‌هاي کنوني نمي‌توانيم توسعه داشته باشيم.

صدري با اشاره به هزينه‌ي آبونماني که درآمدي غيرواقعي براي مخابرات ايجاد مي‌کرد، بيان کرد: ما به تلفن‌هايي که بيش‌تر از سه تا چهار سال کارکرد نداشته باشند، اخطار داديم و توانستيم تا امروز، يک ميليون شماره را تخليه کنيم و جلوي درآمدهاي غيرواقعي را بگيريم. ازطرفي، هزينه‌ي ايجاد هر خط، 500 تا 700 هزار تومان است و ما اين يک ميليون شماره را به مدار خود برگردانديم که آن‌ها را به مشترکان ديگر واگذار کنيم.

او درباره‌ي موضوع حذف قبوض کاغذي توضيح داد: درصد بالايي از پرداخت‌ها (بالغ بر 99 درصد) در حال حاضر به‌صورت غيرحضوري و کمتر از يک درصد از طريق قبض است. ما بيش از 30 ميليون مشترک تلفن ثابت داريم که هنوز 15 ميليون قبض صادر مي‌شود. براي مبالغ کمتر از 20 هزار تومان هم اصلا قبضي صادر نمي‌شود. طبق بررسي‌ها با سازمان فناوري اطلاعات، به‌دنبال حذف قبض هستيم، اما ديتابيس ما بايد کامل باشد و طبق وظيفه بايد براي مشترکاني که درخواست دارند، قبض صادر کنيم.

مديرعامل شرکت مخابرات ايران هم‌چنين درباره‌ي روش‌هاي پرداخت آسان‌تر قبوض تلفن ثابت گفت: در حال انجام مراحلي هستيم که با استفاده از بخشنامه جديد بانک مرکزي، با شرکت‌هاي پرداخت الکترونيک قرارداد ببنديم که به محض صدور قبوض، هزينه آن از حساب مشترکان برداشت شود. البته اين موضوع با اختيار خود مشترکان اتفاق خواهد افتاد.

تلاش براي ادامه‌ي روند دريافت آبونمان

صدري با اشاره به راي ديوان عدالت اداري مبني بر لغو دريافت هزينه آبونمان از مشترکان تلفن ثابت بيان کرد: اين راي براي ابطال مصوبه سازمان تنظيم مقررات ارتباطات بوده اما در حق مخابرات اجحاف شده است. لغو دريافت آبونمان از مشترکان به ضرر مخابرات است و درآمد 700 ميليارد توماني سالانه ما را کاهش مي‌دهد. به همين دليل در تلاش براي بازگرداندن اين حکم هستيم.

وي خاطرنشان کرد: البته ما موظف به اجراي قانون هستيم و اکنون هم در حال طراحي کردن سيستم‌ها هستيم که حکم ديوان عدالت را اجرايي کنيم، اما در عين حال تلاش مي‌کنيم که با کمک وزير ارتباطات و رگولاتوري و مذاکره با ديوان عدالت، راي را بازگردانيم، زيرا دريافت هزينه آبونمان براي نگهداري و توسعه شبکه مخابراتي کشور صرف مي‌شود و توسعه مخابراتي با کاهش درآمدها ممکن نيست.

کاهش زمان انتظار در مراکز پاسخگويي

مديرعامل شرکت مخابرات ايران با اشاره به کاهش زمان انتظار در مراکز 2020 گفت: اعتراض و شکايت کاربران از طريق سامانه‌هاي 2020 و 2021 پاسخ داده مي‌شود. هم‌چنين اگر پيش از اين زمان پاسخگويي در مراکز تا 40 دقيقه هم به طول مي‌انجاميد، اين مراکز را ساماندهي کرديم و اين زمان را به کمتر از سه دقيقه رسانديم که البته در تلاشيم که آن را به کمتر از يک دقيقه هم برسانيم.

صدري با بيان اين‌که قصد داريم به‌صورت پايلوت مرکز تماس 118 را به زبان عربي و انگليسي راه‌اندازي کنيم، افزود: بدين ترتيب مسافران مي‌توانند از اين امکان استفاده کنند. در حوزه گوشي‌هاي محلي هم کار کرديم و گاهي سرويس‌هايي ارائه مي‌دهيم. هم‌چنين سعي داريم طرح تدوين ثبت مشاغل در 118 را انجام دهيم که از ظرفيت‌هاي موجود براي اطلاع‌رساني مشاغل استفاده کنيم.

وي با اشاره به برنامه‌هاي مخابرات در زمينه طرح USO (خدمات‌رساني به مناطق کمتربرخوردار) بيان کرد: مخابرات آمادگي دارد به تمامي روستانشينان تلفن ثابت در يک زمان‌بندي معقول ارائه دهد. بر اين اساس، متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات روستايي اجباري، تقاضاي خود را براي دريافت خط تلفن به مخابرات ارائه کنند. در حال حاضر تلفن ثابت در اکثر مناطق به‌صورت به‌روز واگذار مي‌شود و مشکلي از اين بابت وجود ندارد.

مديرعامل شرکت مخابرات ايران، با اشاره به ارتباط نزديک مخابرات با کسب‌وکارهاي نوپا بيان کرد: در حوزه پيام‌رسان‌هاي داخلي، تفاهم‌نامه‌هايي با سه پيام‌رسان داشته‌ايم و آمادگي پرداخت از طريق اين پيام‌رسان‌ها را اعلام کرديم. با کسب‌وکارهاي پرداخت و خدمات ارزش افزوده هم به تفاهم‌هاي خوبي رسيديم.

صدري، در ادامه با بيان اين‌که اکنون 300 نقطه در کشور به واي فاي عمومي شرکت مخابرات ايران وصل است و قصد داريم اين نقاط را در کمتر از يک سال، به 1000 برسانيم، اظهار کرد: مصرف روزانه اينترنت مشترکان در يک سال گذشته، 61 درصد و مصرف اينترنت بين‌الملل هم 55 درصد رشد داشته است. هم‌چنين ترافيک داخلي اينترنت طي يک سال گذشته، چهار برابر شده است.

حذف مشاوران خارجي از بهمن ماه گذشته

وي با تاکيد بر اهميت معاونت منابع انساني بيان کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته، مشاوران خارجي را حذف کرديم و تنها به‌صورت موردي از آن‌ها استفاده مي‌کنيم و قراردادي تحت عنوان مشاور خارجي نداريم. هم‌چنين ميزان وابستگي به وندورهاي خارجي به شبکه مخابرات، 30 درصد است و اميدواريم اين 30 درصد نيز با استفاده از توليدات داخلي کاهش پيدا کند.

مديرعامل شرکت مخابرات ايران، درباره‌ي درآمد اين شرکت گفت: طبق برنامه‌اي که به بورس داديم، بايد 6300 ميليارد تومان درآمد داشته باشيم که نسبت به سال گذشته که درآمدمان رقم 5700 ميليارد تومان بود، اين عدد قابل توجه است. در مقايسه با سال گذشته، درآمد کل مخابرات هشت درصد، درآمد عملياتي شش درصد، هزينه کل هشت درصد و هزينه عملياتي چهار درصد رشد داشته است. هم‌چنين سود عملياتي اين شرکت، 48 درصد و سود خالص بيش از 10 درصد رشد داشته است.

صدري در پايان درباره‌ي تبديل ودايع مشترکان تلفن ثابت به سهام که رقمي معادل 3500 ميليارد تومان بود، توضيح داد: فعلاً پاسخ شفافي براي اين موضوع نداريم که اين موضوع تا چه حد قطعي است. اين‌که مبلغ وديعه تلفن ثابت به‌صورت سهام به مردم داده شود، يکي از راهکارهايي است که پيش از اين مطرح شده و هم‌اکنون نيز در دست بررسي حقوقي قرار دارد که در صورت جمع‌بندي نهايي آن را در رسانه‌ها اعلام مي‌کنيم.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو