دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد:

رجيستري موبايل مسافري لغو نمي‌شود

موبايل

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹:۰۰


سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که رجيستري موبايل وارداتي از طريق مسافري از اول خردادماه لغو نخواهد شد بلکه تنها براي مسافران واقعي قابل اجرا و ثبت است چرا که نمي‌خواهيم بستري براي قاچاق گوشي تلفن همراه حتي به صورت قانوني باز شود.

ticnews - چندي پيش برخي رسانه‌ها از لغو شدن رجيستري موبايل وارداتي از طريق مسافري از اول خردادماه خبر داده بودند و به نقل از حميدرضا دهقاني‌نيا - سخنگوي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز - گفته بودند که ديگر هيچ گوشي تلفن همراهي اجازه رجيستري از طريق مسافري ندارد.

اين در حالي است که اين مقام مسئول به ايسنا اينگونه توضيح مي‌دهد که به هيچ وجه موافق لغو شدن رجيستري موبايل وارداتي از طريق مسافري نيستيم و نکته‌اي که وجود دارد اين است که مقرر شده تا از اين تاريخ (اول خرداد ماه) تنها مسافران واقعي بتوانند نسبت به رجيستر کردن گوشي‌هاي تلفن همراه از اين طريق اقدام کنند و بقيه فعالان بازار بايد در مسير قانوني و مشخص، موبايل مورد نياز بازار را وارد و تأمين کنند.

دهقاني‌نيا تأکيد کرد: نبايد مسيري در واردات گوشي تلفن همراه شکل بگيرد که بستري براي قاچاق اين کالا باز کند حتي اگر قرار باشد اين گوشي‌ها حقوق ورودي را پرداخت کنند و در سامانه رجيستري ثبت شوند.

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بايد فرايندهاي رسمي واردات گوشي تلفن همراه به قدري تسهيل شوند تا همه تاجران و واردکنندگان بتوانند براي تأمين گوشي تلفن همراه مورد نياز بازار اقدام کنند اما اينکه دستگاه‌هاي متولي اعلام کنند که از طريق مسافري اين کالا تأمين مي‌شود و به همين سبب بازار را رها کنند مورد تأييد ما نيست و بايد جلوي آن گرفته شود.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو