دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرين مرحله راه‌اندازي سامانه ثبت گوشي مسافري

گوشي

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷:۰۰


طبق اعلام کميته اجراي طرح رجيستري، رجيستري موبايل مسافري به شکل فعلي از اول خرداد لغو مي‌شود و از ماه آينده اين سامانه فقط پذيراي گوشي‌هاي مسافران واقعي خواهد بود که اين مهلت به هيچ وجه تمديد نمي‌شود.

ticnews- رجيستري موبايل مسافري از اول خرداد لغو مي‌شود و انتهاي ارديبهشت آخرين مرحله راه‌اندازي سامانه رجيستري گوشي مسافري خواهد بود؛ به اين ترتيب قرار است از ماه آينده اين سامانه ديگر روي گوشي‌هاي غيرمسافري بسته شود.

طبق گفته حميد رضا دهقاني نيا سخنگوي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته: اين زمان مشخص آخرين مهلت براي راه‌اندازي اتصال سامانه گمرک به نيروي انتظامي است و با توجه به اطلاع رساني‌هاي انجام شده به هيچ وجه تمديد نخواهد شد و تمامي فعالان بازار بايد تا انتهاي اين بازه دستگاه‌هاي تلفن همراه خريداري شده خود را يا بفروشند و يا به طريقي رجيستر کنند.

نياز گوشي تلفن همراه کشور به طور معمول چيزي حدود 1 ميليون و 500 هزار دستگاه در ماه است که با توجه به شرايط ارزي کشور در حال حاضر به 900 هزار گوشي در ماه رسيده، اما بر اساس آمار‌هاي ثبت شده در سامانه همتا از شهريور 97 تا 4 ارديبهشت 98 حدود 4 ميليون و 100 هزار گوشي تلفن همراه از طريق مسافر وارد کشور شده است.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو