دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در تابستان گوشي‌تان را از گرماي هوا دور کنيد

گوشي

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵:۰۰


اگرچه فرارسيدن تابستان و گرماي هوا مي‌تواند به معني پياده‌روي‌هاي مطبوع در پارک‌ها در بعداز ظهرهاي گرم باشد، اما اين موضوع هم‌چنين مي‌تواند گوشي همراه شما را در معرض آسيب گرما قرار دهد.

ticnews- دماي شديد مي‌تواند بر اجزاي داخلي تلفن شما تأثير بگذارد. گرماي بيش از اندازه‌ي تلفن مي‌تواند باعث از دست رفتن اطلاعات يا تخريب گوشي شود و تماس مکرر با گرما، مي‌تواند دستگاه شما را به طور دائمي کُند کند. گرما حتي مي‌تواند موجب نشت باتري شود که امنيت شخصي شما را در معرض خطر قرار مي‌دهد. با توجه به اين موضوع، وب‌سايت تايم، ليستي از شش گام آسان براي حفاظت از تلفن‌تان هنگام افزايش درجه حرارت، ارائه مي‌دهد.

تلفنتان را از جيب خود خارج کنيد

اگر در يک روز گرم، مي‌خواهيد گوشي‌تان را خنک کنيد، نبايد تلفن خود را در جيب خود نگه داريد. اين موضوع نه تنها ناخوشايند است، بلکه گرماي طبيعي بدن شما عليه فرايند خنک‌کننده کار خواهد کرد. درست مانند فرآيند شارژ کردن که بهتر است گوشي خود را در يک موقعيت سايه‌دار و دور از مواد عايق‌بندي قرار دهيد. در بدترين حالت، باتري گوشي در حالتي که بيش از حد گرم شده باشد، مي‌تواند شروع به نشت کرده و يا آتش بگيرد و شما را در معرض خطر جدي قرار دهد.

تلفن را در حالت هواپيما قرار دهيد

اين فقط دماي خارجي نيست که موجب داغ شدن گوشي مي‌شود. اگر شما در حال بازي کردن يا برقراري تماس‌هاي فراوان باشيد، گوشي شما سخت‌تر کار خواهد کرد و حرارت بيش‌تري را ايجاد مي‌کند که اين موضوع مي‌تواند به گرماي بيش از حد آن منجر شود. براي کمک به خنک کردن گوشي خود، آن را در حالت هواپيما قرار دهيد و از برنامه‌هاي کاربردي پرقدرت مانند بازي استفاده نکنيد و بهتر اين‌که استفاده از آن‌ها را براي مدت زمان طولاني متوقف کنيد.

گوشي خود را در ماشين نگذاريد

يک ماشين در يک روز گرم، مثل يک گلخانه عمل مي‌کند؛ مطالعه‌اي نشان مي‌دهد که يک ماشين که در دماي 35 درجه سانتيگراد در يک روز آفتابي پارک شده است، مي‌تواند در يک ساعت به دماي 47 درجه برسد. شرکت اپل توصيه مي‌کند که در دماي بيش از 47 درجه از آيفون استفاده نکنيد و مي‌گويد که نبايد گوشي‌تان را در مکاني با درجه حرارت بيش از 45 قرار دهيد. ساير توليدکنندگان گوشي‌هاي هوشمند نيز توصيه‌هاي مشابهي دارند. البته اتومبيل‌هاي داغ حتي براي انسان‌ها و حيوانات هم تهديد محسوب مي‌شوند.

تلفنتان را در معرض نور مستقيم خورشيد نگذاريد

همانطور که احتمالاً تجربه کرده‌ايد، شارژ تلفن شما مي‌تواند باعث گرم شدن آن شود. اگر گوشي خود را هنگامي که در حال شارژ کردن آن هستيد، در معرض تابش مستقيم نور خورشيد قرار دهيد، گرماي خورشيد به حرارت طبيعي گوشي اضافه مي‌کند که موجب اثرات جانبي انتقال برق به باتري گوشي شما مي‌شود. اين موضوع مي‌تواند تلفن شما را بيش از حد معمول گرم کند.

گوشي را زير بالش شارژ نکنيد

به دليل مشابه، نبايد تلفن خود را براي شارژ کردن زير هر نوع بالش، پتو و يا ساير مواد گرم‌کننده قرار دهيد. در يک روز گرم، گرمايي که بر اثر يک تلفن در حال شارژ ايجاد مي‌شود، اگر به صورت مؤثري پايين نيايد، مي‌تواند به سطح خطرناکي برسد. بنابراين لازم است که از شارژ شدن گوشي خود در يک مکان سايه‌دار و ترجيحاً در يک سطح سخت و سرد اطمينان حاصل کنيد.

اگر گوشي خيلي داغ شده، آن را در فريزر قرار ندهيد

تغيير دماي سريع نيز براي تلفن شما بد است. يکي از دلايل اين موضوع، چگالش است. اگر اين‌طور در نظر بگيريم که آب داخل گوشي شما به دام افتاده است، اگر آن را زماني که بسيار داغ است، در جايي مانند يخچال قرار دهيد و باعث مشکل مي‌شود، مي‌تواند مشکل‌ساز شود. بهترين کار اين است که گوشي خود را خاموش کنيد و براي مدتي در يک مکان سرد قرار دهيد و اجازه دهيد که در يک زمان منطقي و معمول به دماي اتاق برگردد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو