دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

انجام اقدامات زنجيره‌اي براي رونق استارت آپ‌ها

جهرمي

پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جمع مديران و جوانان فعال در حوزه فناوري اطلاعات از زنجيره برنامه هاي اين وزارتخانه براي توسعه و رونق استارت آپ ها و رشد اقتصادي در اين حوزه خبر داد.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- محمد جواد آذري جهرمي  وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه سفر خود به استان کردستان در نشستي با جوانان و مديران استارت آپ هاي حوزه فناوري اطلاعات اين استان با اشاره به اينکه سرمايه گذاري در عرصه فناوري اطلاعات در استان کردستان جواب مي دهد، گفت: توسعه زيرساخت هاي ارتباطي بزرگترين کمک دولت براي کسب و کارهاي نوپا در اين استان است.

وي افزود: با توجه به اينکه 30 درصد جمعيت استان کردستان روستايي است، توسعه ارتباطات در اين روستاها براي بازار کسب و کارهاي نوپا بسيار مهم است چرا که مزيت کسب و کارهاي نوپاي اين استان بازارهاي محلي است.
وزير ارتباطات با اشاره به اينکه در يک سال ونيم گذشته پوشش هاي دسترسي در شهرهاي استان کردستان توسعه يافته، تاکيد کرد: با برنامه هايي که براي توسعه روستايي در نظر گرفته شده،  براي پوشش روستايي و جاده اي ارتباطات جهش خوبي ايجاد مي شود.
آذري جهرمي از طراحي زنجيره هايي براي حمايت و توسعه استارت آپ ها توسط وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: براي رفع مشکلات بيمه، ماليات و سرمايه  گذاري در استارت آپ ها آيين نامه نوآفرين توسط وزارت ارتباطات تدوين و در هيات دولت به تصويب رسيد.
وي حلقه دوم را آموزش نيروي انساني در اين حوزه بيان کرد و افزود: به همين منظور سازمان فناوري اطلاعات مسووليت دوره هاي آموزشي و ارتقاي سطح دانش براي فعالان اين حوزه را بر عهده گرفته است.
وزير ارتباطات ايجاد تقاضا در بازار را يکي ديگر از برنامه هاي وزارت ارتباطات در اين حوزه عنوان کرد و گفت: پروژه هايي مانند شهر و پارک هوشمند و سلامت الکترونيکي مي توانند به ايجاد بازار در اين حوزه کمک کنند.
وي از دريافت مجوز براي سرمايه گذاري وزارت ارتباطات از وجوه اداره شده خود در صندوق هاي خطر پذير خبر داد و افزود: تا 100 ميليارد تومان در اين بخش امکان سرمايه گذاري براي حمايت از کسب و کارهاي نو پا وجود دارد.
آذري جهرمي از راه اندازي سامانه اي براي زنجيره حمايت ها از کسب و کارهاي نوپا در  آينده نزديک خبر داد و گفت: با رونمايي از اين سامانه و ايجاد رشد اقتصادي در اين حوزه اميدواريم بتوانيم 68 هزار اشتغال شناسنامه دار تا پايان سال جاري ايجاد کنيم.
وزير ارتباطات که قبل از اين جلسه از فعاليت استارت آپ ها در پارک علم و فناوري استان کردستان بازديد کرده بود، فعاليت اين کسب و کارها را نتيجه طرح تکاپو در سال گذشته بيان کرد و از جوانان خواست هيچ مانعي را براي پيشرفت در برنامه هاي خود در اين حوزه نبينند.
بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين جلسه برخي از فعالان استارتاپي مسائل و مشکلات خود را با وزير ارتباطات مطرح کردند.

در اين نشست پيشنهاد شهر هوشمند سنندج، موضوع نگه داشت نيروي انساني در حوزه نرم افزاري و امکان شرکت در فرصت هاي مطالعاتي مطرح شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو