دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قبل از خريد، قيمت را استعلام کنيد

افزايش قيمت گوشي با بهانه‌هاي مختلف!

گوشي

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰:۰۰


درحالي که ممکن است هر يک از فروشندگان در بازار، قيمت دلخواه خود را براي گوشي‌هاي همراه اعلام کنند، خريداران بايد پيش از خريد، از قيمت گوشي مورد نظر خود مطلع شوند.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- بازار گوشي در يک سال اخير بالا و پايين بسيار داشته و البته روند آن تحت تأثير عواملي مانند افزايش نرخ ارز، عمدتاً صعودي بوده است. عواملي مانند مانند سودجويي برخي فروشندگان از اسم رجيستري و مشکلات واردکنندگان و اختلال‌هاي چندباره در سامانه همتا و واردات گوشي مسافري هم چند مرتبه بازار گوشي را دستخوش تحول کرد.

شايد موبايل در ابتدا کالايي لوکس محسوب مي‌شد که بدون آن هم مي‌توان به حيات ادامه داد، اما امروزه بسياري از کارها و فعاليت‌هاي روزمره به واسطه‌ي آن انجام مي‌شود و کمتر کسي را مي‌توان يافت که گوشي هوشمند نداشته باشد؛ گوشي‌هايي که شايد تا سال گذشته حتي با کمتر از يک ميليون تومان هم خريداري مي‌شدند اما امروز قيمت آن‌ها فراتر رفته و دست خريداران را براي انتخاب بسته است.

افزايش قيمت گوشي با هر بهانه‌اي

البته قيمت گوشي حتي پيش از نوسانات نرخ ارز هم با افزايش مواجه بود؛ زماني که اعلام شد وزير جوان ارتباطات قصد دارد طرح رجيستري را بار ديگر اجرايي کند، اما اين بار به جاي اين‌که بتوان رجيستري را دور زد و IMEI گوشي‌ها را کپي کرد، روش تطبيق شماره‌هاي همراه با IMEI را برگزيدند که امکان تقلب در اين طرح کمتر شود، سودجوياني که از هر دليل براي افزايش قيمت استفاده مي‌کنند، با توجيه‌هايي مانند گوشي‌هاي رجيسترشده و يا نبود کالايي که به روش قانوني وارد شده باشد، دست به گراني زدند.

اما در روزهاي گذشته که در بازار ارز شاهد کاهش نسبي بوديم و مسائل مربوط به شرکت‌هاي واردکننده‌ي گوشي و يا گوشي‌هاي مسافري به ثبات رسيدند، قيمت گوشي هم کاهشي چند درصدي داشت. در اين راستا طبق اعلام کانال اطلاع‌رساني ثبت تلفن همراه (رجيستري)، خريداران تلفن همراه مي‌توانند قبل يا حين خريد کالا، با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني قيمت کالا و خدمات سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان، با جست‌وجوي برند و مدل تلفن همراه مورد نظر خود، از آخرين قيمت‌هاي اظهار شده توسط شرکت‌هاي واردکننده مطلع شوند.

همچنين اين امکان براي خريداران وجود دارد که در صورت مشاهده گران‌فروشي، از طريق تماس با ستاد خبري سازمان حمايت به شماره تلفن 124 و يا با مراجعه به سايت اينترنتي اين سازمان، نسبت به ثبت شکايت و پيگيري موضوع اقدام کنند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو