یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمار سازمان فناوري اطلاعات؛

آخرين وضعيت دسترسي کاربران ايراني به اينترنت و موبايل

دسترسي

یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳:۰۰


نتايج آمارگيري از وضعيت برخورداري خانوار ايراني و استفاده افراد از فناوري اطلاعات و ارتباطات نشان مي دهد که ?? ميليون خانوار ايراني در محل سکونت خود به اينترنت دسترسي دارند.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- نتايج مربوط به طرح آمارگيري برخورداري خانوار ايراني از فناوري اطلاعات و ارتباطات که از سوي سازمان فناوري اطلاعات منتشر شده است، نشان مي‌دهد از مجموع خانوارهاي کشور حدود 18 ميليون خانوار (72.8 درصد) در محل سکونت خود به اينترنت دسترسي داشته و 6.7 ميليون خانوار در محل سکونت خود به اينترنت دسترسي ندارند. در همين حال از کل خانوارهاي داراي دسترسي به اينترنت در محل سکونت، تعداد 14.5 ميليون خانوار در نقاط شهري و 3.5 ميليون خانوار در نقاط روستايي زندگي مي‌کنند. به بيان ديگر سهم خانوار داراي دسترسي به اينترنت در شهر 77.9 درصد و در روستاها 57 درصد برآورد شده است. در همين حال کل خانوارهاي داراي اينترنت در محل سکونت همگي به اينترنت پرسرعت دسترسي دارند. حدود يک ميليون خانوار به اينترنت پرسرعت ثابت، 4.4 ميليون خانوار به اينترنت پرسرعت سيار و 12 ميليون خانوار به هر دو نوع اينترنت ثابت و سيار دسترسي دارند.

نتايج بررسي وضعيت دسترسي خانوار به ابزارهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات نشان مي‌دهد که از مجموع 24.7 ميليون خانوار کشور 22.9 ميليون خانوار به راديو دسترسي دارند که سهم خانوار شهري 94.4 و خانوار روستايي 87.3 درصد است.

از سوي ديگر 24.6 ميليون خانوار در محل سکونت خود به تلويزيون دسترسي داشته که سهم خانوار شهري 99.8 درصد و خانوار روستايي 99.2 درصد ارزيابي مي‌شود.

بررسي آمار استفاده خانوار ايراني از تلفن ثابت نيز نشان مي‌دهد در حدود 24.4 ميليون خانوار در محل سکونت خود به تلفن ثابت يا همراه و يا هر دوي آن دسترسي دارند. از کل خانوارهاي کشور 2.9 درصد فقط تلفن ثابت، 20 درصد فقط تلفن همراه و بيش از 75 درصد خانوارها به هر دو تلفن ثابت و همراه دسترسي دارند که سهم خانوار شهري 99.3 درصد و سهم خانوار روستايي 97.1 درصد اعلام شده است.

از سوي ديگر از مجموع خانوارهاي کشور در حدود 17.2 ميليون خانوار در محل سکونت خود به رايانه دسترسي دارند که از اين تعداد 7.2 ميليون خانوار (29 درصد خانوارهاي کشور) حداقل به رايانه معمولي، 9.9 ميليون خانوار حداقل به لب تاپ و 8.5 ميليون خانوار حداقل به تبلت دسترسي دارند. اين در حالي است که 78 درصد خانوار شهري و 44 درصد خانوار روستايي در کشور در محل سکونت خود به رايانه دسترسي دارند.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو