یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

خطوط هوايي ايران مجهز به اينترنت واي‌فاي مي‌شود

اينترنت واي فاي

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱:۰۰


رئيس سازمان فضايي ايران از همکاري با سازمان هواپيمايي کشوري براي برقراري اينترنت در خطوط هوايي خبر داد و گفت: در اين طرح اتصال اينترنت واي فاي در هواپيما با سيستم دريافت ماهواره ممکن مي شود.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات - مرتضي براري اظهار داشت: سازمان فضايي ايران با سازمان هواپيمايي کشوري چندين جلسه برگزار کرده است تا موضوع نياز کاربران به اينترنت در خطوط هوايي ايران برطرف شود.

وي با اشاره به توافق انجام شده گفت: قرار شده است که سازمان هواپيمايي کشوري براي نمونه يک هواپيما در اختيار ما بگذارد تا ما بتوانيم تست‌هاي اوليه اين طرح را روي اين هواپيما انجام دهيم.

رئيس سازمان فضايي ايران با بيان اينکه برقراري ارتباط در خطوط هوايي متفاوت از سرويسي است که اپراتورهاي موبايل از طريق سيم کارت روي برخي خطوط هوايي عرضه کرده اند، افزود: پوشش آنتن‌هاي BTS موبايل به حدي نيست که بتواند اينترنت را روي سيم کارت در آسمان ارائه کند. اما از طريق ماهواره مي‌توان اين ارتباط را برقرار کرد.

معاون وزير ارتباطات با اشاره به اينکه ما قصدمان اين است که اين اتصال از طريق ماهواره مخابراتي فراهم شود، تاکيد کرد: در اين طرح سيستم دريافت ماهواره‌اي مي‌تواند اينترنت را از طريق ماهواره در داخل هواپيما به صورت واي فاي ارائه کند.

براري با بيان اينکه اين سيستم روي هواپيما نصب شده و امواج را دريافت مي‌کند، گفت: اين تفاهم همکاري در چند هفته آينده نهايي مي‌شود و هواپيماي مدنظر در اختيار ما قرار مي‌گيرد تا کارهاي مربوط به آن را انجام دهيم. گزارش اجراي اين طرح را به وزير ارتباطات اعلام خواهيم کرد.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو