یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

هزينه‌ اتصال به اينترنت بايد ماهانه شود

اينترنت

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲:۰۰


درحالي که در مصوبه کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، تعرفه اينترنت ثابت به صورت هزينه‌ اتصال به اينترنت و حجم مصرف منصفانه آمده است، در صورت تمام شدن مصرف منصفانه، کاربران نبايد بار ديگر هزينه‌اي براي اتصال بدهند.

پايگاه  خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات - پس از نارضايتي‌هاي کاربران درباره‌ي حجم و کيفيت اينترنت در سال‌هاي گذشته، در نهايت مقرر شد مصوبه تعرفه‌هاي اينترنت ثابت با هدف غيرحجمي کردن بسته‌هاي اينترنتي، تا 10 آذر سال 1396 اجرايي شود و مبناي آن مصرف منصفانه مشترکان باشد. هم‌چنين مقرر شد مقدار مصرف منصفانه بين شرکت‌هاي فعال در زمينه ارائه سرويس به رقابت گذاشته شود که در صورت عدول يک مشترک از مصرف عادلانه تعيين شده، سرعت اينترنت به مقدار پايه (128 کيلو بيت در ثانيه) براي آن مشترک تبديل شود.

در اين راستا، سيد محمد امامي - مدير کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي- با اشاره به تعرفه بسته‌هاي اينترنتي ارائه‌شده توسط اپراتورهاي ارائه‌دهنده اينترنت ثابت به ايسنا گفت: اپراتورهاي ثابت تابع مصوبه 266 کميسيون تنظيم مقررات راديويي هستند. در اين مصوبه هزينه‌اي براي اتصال به اينترنت وجود دارد و حجمي که به آن حجم مصرف منصفانه مي‌گويند؛ درصورتي که حجم مصرف منصفانه تمام شود، مشترک بايد حجم اضافه‌تر از آن را خريداري کند.

وي ادامه داد: زماني‌که مشترک مي‌خواهد سرويسي را از اپراتور بخرد، بايد هر ماه هزينه‌اي بپردازد که اپراتور تعرفه‌اش را به سازمان اعلام کرده و تاييديه‌اش را هم گرفته است. اين تعرفه دو قسمت دارد؛ يکي هزينه اتصال است و ديگري حجم مصرف منصفانه که روي اين اتصال خريداري شده و از ابتدا تا انتهاي ماه هزينه‌اش پرداخت شده است. بنابراين ديگر معنايي ندارد که شما بخواهيد يک بار ديگر هزينه اتصال و هزينه مصرف منصفانه بدهيد.

با اشاره به دريافت حجم اضافه بر حجم منصفانه، اظهار کرد: اپراتور هزينه اتصال را از شما گرفته به علاوه FUP‌ مي‌شود، شارژ يک ماه که شما استفاده مي‌کنيد. اگر شما بخواهيد قبل از يک ماه، بسته‌تان را تمديد کنيد، بايد باز هم هزينه اتصال بدهيد؛ در صورتي که يک بار هزينه‌اش را داده‌ايد. قيمت حجم اضافه نيز بستگي به اين دارد که مشترک بخواهد چند گيگ اينترنت بگيرد، البته هزينه اين حجم که توسط اپراتورها ارائه مي‌شود هم، کف و سقفي دارد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو