مدير کل حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوري از مسدودسازي خدمات ? دفتر فروش متخلف اپراتورها و قطع دو هزار و ??? سيمکارت ارسال کننده پيامک تبليغاتي مزاحم خبر داد.
پايگاه خبري فناوري اطلاعات وارتباطات - براساس پايش و نظارت انجام شده در سامانه مديريت کشف تخلف رگولاتوري (FMS) از 29 شهريور تا دو مهر، 67 درصد از سيمکارتهاي کشف شده مربوط به تخلف در حوزه پيامکهاي انبوه تبليغاتي مزاحم مربوط به سيم کارتهاي اپراتور ايرانسل، 22 درصد اپراتور رايتل، 9 درصد اپراتور همراه اول و 2 درصد به اپراتورهاي مجازي تلفن همراه است.
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر اولويت رگولاتوري ساماندهي مبادي صدور سيمکارت در اپراتورها و دفاتر پيشخوان خدمات دولت است، افزود: دفاتر متخلف در استانهاي سيستان و بلوچستان، مازندران، ايلام، تهران، قم و اصفهان بدون رعايت کردن الزامات احراز هويت متقاضيان، سيمکارتهائي را فعال کرده و فروختهاند که متخلفين از آنها براي ارسال پيامکهاي تبليغاتي مزاحم به مردم استفاده کردهاند.
مديرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوري تصريح کرد: در راستاي حمايت از حقوق مشترکين تمامي دفاتر فروش يا پيشخوان خدمات دولت متخلف در اين حوزه بسته شده و سيمکارتهائي که از اين روش واگذار شدهاند، مسدود ميشوند.
قره داغي با اشاره به ابراز نارضايتي مشترکين تلفن همراه از دريافت پيامکهاي انبوه تبليغاتي گفت: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي به منظور جلوگيري از ادامه تخلف و سوء استفاده از حقوق مردم بر نحوه سرويس دهي اپراتورها نظارت کرده و شفاف سازي و اطلاع رساني لازم را در اين زمينه انجام ميدهد تا مشترکين نيز متناسب با تعهد اپراتورها به حفظ حقوق آنها، براي انتخاب اپراتور و سرويس خود اقدام کنند.
وي تاکيد کرد: تمامي مشترکان تلفن همراه درصورت دريافت پيامک تبليغاتي مزاحم، ميتوانند شماره سيمکارت ارسال کننده پيامک را به سرشماره 195 ارسال کنند تا اين شمارهها در شبکه مسدود شوند.