یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بروز مشکل اينترنت در سيم‌کارت‌هاي عراقي

سيم کارت

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷:۰۰


درحالي که با توجه به هزينه‌هاي بالاي اينترنت در سرويس رومينگ اپراتورهاي ايراني، به زائران اربعين توصيه شده بود از سيم‌کارت‌هاي عراقي براي خدمات اينترنتي استفاده کنند، به نظر مي‌رسد که از روزهاي گذشته به دليل مشکلات در کشور عراق، اينترنت اين سيم‌کارت‌ها در برخي مناطق با مشکلاتي مواجه است.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- اخباري مبني بر مشکلات اينترنت سيم‌کارت‌هاي عراقي منتشر و اين موضوع مطرح شده که براساس تماس زائران اربعين، اينترنت سيم‌کارت‌هاي عراقي زائران به دليل مسايل امنيتي و ناآرامي‌هاي اخير در اين کشور قطع است.

در اين راستا، اسماعيل رادکاني -مشاور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در امور تامين و بهبود ارتباطات مناسبت‌هاي مذهبي، ملي و منطقه‌اي- به ايسنا گفت: استفاده از اينترنت سيم‌کارت‌هاي عراقي در حال حاضر بستگي به شرايط آن کشور دارد که به دليل خاص بودن اين شرايط، ممکن است در مناطقي محدوديت‌هايي ايجاد شود، همان‌طور که چند روز پيش هم اينترنت سيم‌کارت‌هاي عراقي مشکلاتي داشت؛ براي مثال ممکن است در نجف محدوديتي نباشد، اما در کربلا مشکلاتي وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: کشور عراق هم شرايط خاص خود را دارد و با توجه به شرايطي که در اين کشور وجود دارد، امکان دارد با مسائل امنيتي مواجه باشند. تصميم درباره وضعيت اينترنت سيم‌کارت‌هاي عراقي با آن کشور است و ايران هم نمي‌تواند نقشي در تصميم‌هاي آنها داشته باشد و يا اين‌که در مباحث امنيتي آن‌ها وارد شود، اما مطابق اخباري که منتشر شده، وضعيت کنوني در اين کشور بهتر شده است.

اين در حالي است که محمدجواد آذري جهرمي درباره توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي و با بيان اين‌که عراق به خاطر مشکلات امنيتي اينترنت خود را در روزهاي اخير قطع و يا محدود کرده است، به راديو اربعين اعلام کرده بود: زائران مي‌توانند از رومينگ اپراتورهاي ايراني که 300 درصد هم ارزان‌تر نسبت به سال قبل شده استفاده کنند.

وي افزود: درباره مکالمات صوتي هم بايد گفت سابقاً سيم‌کارت‌هاي عراقي به‌صرفه‌تر بودند اما با مذاکرات و تلاش‌هايي که صورت گرفت امروز مکالمات با ايران از طريق سيم‌کارت‌هاي ايراني و رومينگ، مقرون به‌صرفه‌تر است که البته جدول آن در اختيار زائران قرارگرفته است. در خصوص استفاده از اينترنت اما بايد گفت هنوز سيم‌کارت عراقي مقرون به‌صرفه‌تر است اما به هر صورت بايد گفت رومينگ ايران با کاهش قابل‌توجه روبرو شده و البته در اختيار زائران قرار دارد.

مشکلات اينترنت، به مسائل داخلي عراق مربوط است

طي روزهاي گذشته اينگونه اعلام شد که در تمام مسير حضور زائران اربعين، اينترنت سيم‌کارت‌هاي عراقي قطع است اما اينترنتي که ويژه زائران به صورت رومينگ از بسته‌هاي اينترنت ايراني در اختيار زائران ايراني قرار مي‌گيرد، از اينترنت ايران است و کساني که در اوضاع قطعي اينترنت در عراق از اينترنت رومينگ استفاده کنند، اينترنتشان برقرار است.

در اين راستا به زائران پيشنهاد مي‌شود که چه با سيم‌کارت ايراني و چه با سيم‌کارت عراقي، به خانواده‌ و آشنايان خود بگويند تا بيشتر از ايران با آن‌ها تماس گرفته شود چون در اين صورت مقداري از هزينه‌شان در مقايسه با حالتي که تماس از عراق به سمت ايران آغاز شود، کاهش پيدا مي‌کند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو