شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آذري‌جهرمي:

هيچ چيز جاي اينترنت بين المللي را نمي‌گيرد

اذري جهرمي

یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: هيچ چيزي جاي اينترنت بين المللي را نمي‌گيرد، شبکه ملي اطلاعات و اينترنت هر کدام جاي خود را دارد.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات -محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص قطع اينترنت تلفن‌هاي همراه و زمان وصل مجدد آن، گفت: وزارت ارتباطات در خصوص قطع و وصل اينترنت تصميم گير نيست و اين وظيفه بر عهده شوراي امنيت کشور است.

عضو هيات دولت با بيان اينکه شوراي امنيت کشور با توجه به شرايط امنيتي موجود و بر اساس ارزيابي‌هايي که داشته دستور وصل مجدد اينترنت برخي از مناطق را باتوجه به بازگشت آنها به شرايط عادي ابلاغ کرده است، ادامه داد: پيگير تسريع وصل اينترنت گوشي‌هاي تلفن همراه هستيم و به محض ابلاغ دستور وصل مجدد، آن را اجرا مي‌کنيم.
آذري جهرمي در خصوص اينکه آيا اينترنت ملي پاسخگوي نياز کشور هست، گفت: نيازهاي پايه‌اي مورد نياز کسب و کارهاي کشور طبق سند تبيين الزامات شبکه ملي اطلاعات پيشرفت کرده و در گذشته گزارش داده بوديم که 80 درصد از اين سند اجرايي شده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر اينکه قطع اينترنت در سراسر کشور فرصتي بود که ادعاهاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در زمينه سند تبيين الزامات شبکه ملي اطلاعات ديده شود، عنوان کرد: مشخص شد که با استفاده از شبکه ملي اطلاعات خدمات پايه وجود دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو