یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

توليد 2 ميليون گوشي هوشمند ايراني در 2 سال آينده

جهرمي

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مراسم امضاي تفاهم نامه حمايت از توليد گوشي هاي ايراني، تحقق اين هدف را کمک به توسعه تحول ديجيتال و انقلاب صنعتي چهارم عنوان کرد.

تيک نيوز- محمد جواد آذري جهرمي در مراسم امضاي تفاهم نامه حمايت از توليد و توسعه زيست بوم تلفن هوشمند توليد داخل، با اشاره به اينکه به دليل نوسات قيمت ارز توان خريد گوشي هاي هوشمند توسط مردم کاهش يافته است، افزود: در اين شرايط روند رو به رشد فروش گوشي هوشمند متوقف شده است.

وي با تاکيد به اينکه مي توانيم از اين مشکل فرصت ايجاد کنيم، افزود: توليد کنندگان گوشي ايراني مي توانند با توليد گوشي باکيفيت و قيمت مناسب، قدرت خريد مردم را افزايش دهند و همچنين به تحقق تحول ديجيتال و در نهايت ايجاد اشتغال کمک کنند.

آذري جهرمي با اشاره به امضاي تفاهم نامه چهار جانبه وزارت ارتباطات، پست بانک، همراه اول و ايرانسل در اين حوزه، گفت: دولت براي تحريک تقاضا در بازار و کمک به چرخ خريد مردم بر اساس اين تفاهم نامه صندوقي را به وسيله پست بانک ايران راه اندازي مي کند که با يک خط اعتباري 200 ميليارد توماني (100 ميليارد تومان بانک مرکزي و 100 ميليارد پست بانک) با همکاري اپراتورها و توليد کنندگان گوشي تلفن همراه، امکان خريد قسطي اين گوشي ها توسط مردم فرآهم شود.

وي به تفاهم نامه ديگري که با وزارت صمت به امضا مي رسد اشاره کرد و افزود: بر اساس اين تفاهم نامه نرخ 15 درصدي عوارض ورود قطعات گوشي همراه کاهش يافته و به همين وسيله هزينه هاي توليد گوشي تلفن همراه نيز در ايران کاهش مي يابد.

وزير ارتباطات با اشاره به اينکه براساس برآوردهاي انجام شده در مدت 2 سال به توليد 2 ميليون گوشي تلفن همراه مي رسيم، تصريح کرد: اگر مبلغ حدودي اين گوشي ها را دو و نيم ميليون تومان بگيريم در  حدود 5 هزار ميليارد تومان حجم اين بازار است که توليد کنندگان گوشي تلفن همراه مي توانند سهمي در آن داشته باشند.

وي افزود: در صورت اجراي اين تفاهم نامه مي توانيم شاهد کمک به تحقق تحول ديجيتال و انقلاب صنعتي چهارم باشيم.

آذر جهرمي با اشاره به اينکه تاکنون 4 شرکت براي توليد گوشي هاي هوشمند ايراني اعلام آمادگي کردند، گفت: البته يک شرکت محصول خود را درحوزه گوشي هاي هوشمند ارائه کرده است و اميدواريم با ايجاد اين زيست بوم 3 شرکت ديگر نيز نخستين محصولات خود را در دهه فجر سال جاري رونمايي کنند.

وي از استانداردهاي سخت گيرانه اي که براي توليد کنندگان داخلي گوشي تلفن همراه در نظر گرفته مي شود خبر داد و افزود: به دليل رعايت حقوق مردم اين شرکت ها بايد استانداردهاي خوبي در حوزه شبکه توزيع و فروش مناسب، کيفيت خدمات و خدمات پس از فروش  داشته باشند.

 

ظرفيت وزارت ارتباطات در منطقه پيام، پارک سجاد و پژوهشگاه ICT در خدمت توليد کنندگان گوشي ايراني قرار مي گيرد

همچنين در اين مراسم ستار هاشمي معاون فناوري و نوآوري وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز به عنوان مسوول پيگيري و انجام اين تفاهم نامه ها از طرف وزارت ارتباطات، تاکيد کرد: تسهيل گري، رقابت و شفافيت، کارآفريني پايدار و تشکيل زيست بوم ارزش آفريني از ويژگي هاي اين تفاهم نامه ها است.

وي با اشاره به حمايت و نظارت وزارت ارتباطات براي اجرايي شدن اين تفاهم نامه ها، افزود: وزارت ارتباطات ظرفيت هايي را که در پارک سجاد، منطقه ويژه اقتصادي پيام و پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات دارد در خدمت توليد کنندگان گوشي هاي تلفن همراه قرار مي دهد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو