سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سومین سایت ۵G تلفن همراه درتهران راه اندازی شد.

سایت ۵جی

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰:۲۴


ایرانسل سومین سایت نسل پنجم ایران را در دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی کرد. اولین و دومین سایت ۵G ایران، پیش از این در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساختمان مرکزی ایرانسل به بهره‌برداری رسیده بود.

تیک نیوز- مدیرعامل ایرانسل در مراسم راه اندازی این سایت گفت: در ایرانسل از سال گذشته اقداماتی برای توسعه نسل پنجم تلفن همراه صورت گرفت و تلاش کردیم تا زیرساخت شبکه ایرانسل را به 5G ارتقا دهیم.

بیژن عباسی آرند افزود: این پروژه از یک سال و نیم پیش و در بدو ورود من در ایرانسل استارت خورد و اکنون زیرساخت توسعه 5G آماده شده است.
 
او اظهار داشت: تاکنون دو پایلوت سایت 5G در کشور راه اندازی شده که یکی از آنها در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعت در زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگری در ساختمان ایرانسل تست و راه اندازی شدند.
 
عباسی آرند با اشاره به اینکه امروز نخستین سایت تجاری 5G در دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی شد، افزود: درحال حاضر مشترکینی که گوشی های تلفن همراه سازگار با فناوری 5G داشته باشند، می توانند در این دانشگاه به این شبکه وصل شده و سرعت بالای اینترنت موبایل را تجربه کنند.
 
مدیرعامل ایرانسل گفت: توسعه 5G در گام های بعدی در سطح شهر تهران و در جزیره کیش که توافقنامه های آن امضا شده، صورت خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم سرویس هایی را روی این شبکه راه اندازی کنیم تا مردم کیفیت این سرویس را تجربه کنند.
 
او با اشاره به اینکه سال گذشته توافقنامه کلی با دانشگاه تربیت مدرس به منظور راه اندازی آزمایشگاه مشترک 5G امضا و فضای آن آماده شده و در مرحله آماده سازی است، افزود: به محض آماده شدن، آن را به تجهیزات 5G مجهز خواهیم کرد و قراردادها و پروژه های دو جانبه ای با اساتید دانشگاه برای انجام پروژه های تحقیقاتی امضا خواهد شد.
 
عباسی همچنین از حمایت ایرانسل از پایان نامه های دوره کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد و گفت: موضوعات اولیه در این باره تعریف شده و چارچوب آن نیز در ایرانسل تبیین و مستقر شده تا از پایان نامه های مرتبط با نیاز ایرانسل و همچنین مرتبط با توسعه سرویس های فعلی و آتی، اقتصاد دیجیتال و حوزه کسب و کار حمایت کنیم و بودجه خوبی هم به این موضوع اختصاص داده ایم.
 
او افزود: علاقه مندان می توانند پروژه خود را در سایت ایرانسل ثبت کنند تا فوری بازبینی شده و به اجرا برسد.
 
مدیرعامل ایرانسل ابراز امیدواری کرد بتواند ارتباط بین صنعت و داتشگاه را جدی تر و قوی تر در جهت دهی به پروژه های ارشد و دکترای دانشگاه داشته باشد.
 
عباسی همچنین از امضای توافقنامه با دانشگاه های صنعتی شریف، شهید بهشتی و تربیت مدرس در حوزه سلامت و سرویس های الکترونیکی مرتبط با آن روی نسل پنجم تلفن همراه خبر داد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو