شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت کارخانجات مخابراتی ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

نصیری و یزدانیان

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴:۵۲


دفتر ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه اعلام کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری تحت عنوان سال جهش تولید و به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی، تفاهم نامه همکاری فیمابین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران به امضاء رئیس پژوهشگاه و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران رسید.

تیک نیوز- در این مراسم دکتر آقایی رئیس هیأت مدیره شرکت ITMC ضمن اشاره به تجهیزات بسیار فنی و مناسبی که این کارخانه در اختیار دارد گفت: ساختار خط تولید این کارخانه بسیار انعطاف پذیر بوده و آرایش خط تولید به سرعت در خدمت محصول جدید قرار می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت کارخانجات مخابراتی در حوزه IOT از سال ۸۷ افزود: در حوزه کشاورزی و آبیاری هوشمند توانسته ایم مصرف آب در باغات را تا حدود ۶۰-۴۰ درصد کاهش دهیم و در حال حاضر آماده تجاری سازی این محصول هستیم.

دکتر نصیری مدیرعامل شرکت ITMC نیز با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی گفت: اگر بتوانیم با همکاری یکدیگر محصولاتی را که در پژوهشگاه به صورت آزمایشی تولید شده، به تولید انبوه برسانیم یک فرآیند برد-برد را رقم زده ایم.

وی با اشاره به اینکه تقویت ارتباط  پژوهشگاه با کارخانجات می تواند الگوی مناسبی برای سایر پژوهشگاه ها باشد افزود: با تجربه سال های متوالی فعالیت در بخش ICT نقاط قوت و ضعف این فرآیند را احصا کرده ام و با کمک و همراهی پژوهشگاه قطعاً می توانیم اتفاقات بسیار خوبی را در آینده رقم بزنیم.

دکتر یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با تشکر از حضور مدیران ارشد کارخانجات مخابراتی ایران گفت: ما همیشه ITMC را از خودمان می دانستیم و با این نگاه هر گونه همکاری و کمکی که بتوانیم به رونق تولید این کارخانجات انجام دهیم، کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به محصولات آزمایشی تولید شده در پژوهشگاه گفت: برخصی محصولات به دلایل مختلف هنوز به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه نرسیده است و امیدواریم با امضاء این تفاهم نامه زمینه تجاری سازی این محص۶ولات فراهم شود.

دکتر یزدانیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود، دانش ICT در کشور توسعه مناسبی داشته و در حال حاضر نیازمند طراحی صحیح برای حرکت به سمت تولید است. دکتر یزدانیان یادآوری کرد، ما در همکاری با ITMC جدی هستیم و قطعاً رشد این شرکت با عنایت به اینکه در بورس نیز قرار گرفته، نقش مؤثری در توسعه بازار سرمایه کشور خواهد داشت.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری دوجانبه به امضاء طرفین رسید.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو