جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح حساب به صورت کاملا الکترونیکی در برخی بانک ها فراهم شد

بخشی زاده

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶:۳۱


احراز هویت دیجیتالی و افتتاح حساب به صورت کاملا الکترونیکی بر بستر همراه بانک و اینترنت بانک در بانک دی فراهم شده است.

تیک نیوز- امکان افتتاح حساب برای یک مشتری جدید به صورت کاملا الکترونیکی وبدون دخالت عامل انسانی اولین باری است که از سوی یک بانک اجرایی می‌شود. این امکان در نسخه جدید همراه بانک و اینترنت بانک، بانک دی که در روزهای آتی به صورت عمومی منتشر می‌شود، در دسترس کاربران و مشتریان آتی این بانک قرار می‌گیرد.

محمد علی بخشی‌زاده، عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک دی با تایید این خبر در گفت‌وگو با پیوست گفت: «پیش از ارائه این سرویس به کاربران و در گام نخست حرکت به سمت بانکداری دیجیتالی، ما امکان افتتاح حساب به صورت الکترونیکی برای مشتریان بانک را در اپلیکیشن دیبا که متعلق به شرکت تجارت‌ الکترونیک بانک دی است، فراهم کرده بودیم. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند علاوه بر این خدمت، تمامی اقدامات اولیه برای افتتاح حساب، انتقال وجه، خدمات چک و… را از طریق این اپلیکیشن به سرانجام برسانند ودر نهایت این اپلیکیشن در اختیار آنان یک کد کیوآر قرار می‌داد و از طریق آن و مراجعه به یکی از شعب و اخذ امضای خیس حساب خود را افتتاح کنند.»
 
بخشی‌زاده ادامه داد: «هم‌اکنون با فراهم کردن بستر احراز هویت از طریق هوش مصنوعی و همچنین با پیاده‌سازی امضای الکترونیکی روی زیرساخت‌های مرتبط با همراه بانک و اینترنت بانک بانک دی این امکان را در اختیار متقاضیان افتتاح حساب در بانک دی قرار داد‌ه‌ایم که بتوانند بدون مراجعه به شعب بانک دی اقدام به گشایش حساب کنند.»
 
او در توضیح فرایند انجام کار گفت: «فردی که اقدام به گشایش حساب به صورت کاملا مجازی و الکترونیکی می‌کند باید از کارت ملی هوشمند برخوردار باشد یا برای دریافت کارت اقدام کرده باشد. در این صورت تصویر کسب شده از فرد از طریق دوربین گوشی با تصویر کارت ملی شخص تطبیق داده می‌شود.» به گفته او البته بخشی از احراز هویت نیز از طریق شماره تلفن همراه صورت می‌گیرد و شماره فرد باید به نام خودش ثبت شده باشد.
 
او با اشاره به اینکه از همین طریق برای متقاضی گشایش حساب، امضای الکترونیکی نیز صادر می‌شود تاکید کرد که از این طریق فرایند احراز هویت تکمیل می‌شود. عضو هیات عامل بانک دی با اشاره به اینکه بانک دی از تعداد شعب کمی در سطح کشور برخوردار است گفت: «با ارائه سرویس‌های الکترونیکی سعی کرده‌ایم بتوانیم محدود بودن شعب خود در سطح کشور را جبران کنیم.» او تاکید کرد که سیاست بانک دی اضافه کردن شعبه نیست؛ بلکه می‌خواهد از طریق فراهم کردن راهکارهای بانکداری دیجیتال و کانال‌های متعدد ارتباطی با مشتریان خود خدمات بهتری را به صورت الکترونیکی در اختیار آنان قرار دهد.
 
معاون فناوری اطلاعات بانک دی گفت: «سیاست‌های توسعه‌ای بانک دی در زمینه بانکداری دیجیتال موجب شده تا این بانک بتواند خدمات گسترده‌ای از طریق پلتفرم بانکدرای باز در اختیار استارت‌آپ‌ها، فین‌تکها، شرکت‌های بیمه‌، کارگزاری‌ها و سایر فعالان کسب و کار قرار دهد.»
 
او با اشاره به تجهیز شعب بانک دی به دستگاه‌های خودگردان (CRS)  گفت: «عملا با این اقدام در دوره کرونا توانستیم جریان دریافت پول نقد در شعب را متوقف کنیم. همچنین با امکاناتی که روی کانال‌های مختلف ارائه خدمت از قبیل دستگا‌ه‌های CASHLESS ایجاد کردیم توانستیم مشتریان خود را برای انجام فعالیت‌هایی مانند ساتنا و پایا به استفاده از این تجهیزات و کانال‌های یکپارچه هدایت کنیم و تلر شعبه میتواند به ارائه سایر سرویس‌های بانکی خود بپردازد.»
منبع: پیوست
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو