یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهرهای نارنجی دو برابر شدند

شهرهای نارنجی

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷:۴۵


معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت کشور در زمینه ی شیوع کرونا گفت: خوشبختانه هنوز شهر قرمز در کشور نداریم؛ اما تعداد شهرهای نارنجی دو برابر شده است.

تیک نیوز- دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه تعداد شهرهای نارنجی از ۱۸ به ۳۶ افزایش پیدا کرده است گفت : تعداد شهرهای زرد هم از ۱۳۰ به ۱۷۸ افزایش و شهرهای آبی از  ۳۰۵ به ۲۳۴ کاهش پیدا کرده است که این آمار نشان دهنده این است که خیزی از بیماری در برخی از استانها گرچه ملایم اما آغاز شده است و چون در ابتدای راه هستیم می توان با مداخله موثر، رعایت پروتکل ها و پرهیز از تجمعات و دورهمی های خانوادگی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب از خیز بیماری جلوگیری کرد.

دکتر رئیسی ادامه داد: هفته گذشته ما تنها در دو استان گیلان و مازندران ۱۸ شهر نارنجی داشتیم اما اکنون ۳۶ شهر نارنجی در استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کرمانشاه ، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، همدان و یزد پراکنده شده اند و شهرهایی که در این استانها، زرد بودند با توجه به افزایش موارد ابتلا تغییر رنگ پیدا کرده و نارنجی شده اند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه مردم کشور برای رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: به مردم عزیز هرمزگان، خوزستان، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی و لرستان هشدار می دهیم که با دقت بیشتری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو