دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیسی: صلاحیت علمی و عملی همه وزرای جوان مورد تاکید بوده است

رئیسی

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶:۲۹


سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در دفاع از وزرای پیشنهادی برای کابینه دولت سیزدهم گفت: معرفی وزرا به مجلس براساس شاخص‌هایی بود که نسبت به آن شاخص‌ها در دوران انتخابات به مردم قول داده بودم که با آن شاخص‌ها همکاران را بررسی و معرفی کنم.

تیک نیوز-او در صحن علنی مجلس در آخرین دور دفاعیات خود از وزرای پیشنهادی افزود: تلاش شد وزرای پیشنهادی با همین شاخص‌های کارآمدی، تخصص، مردم داری،  فساد ستیزی و صداقت با مردم بود که محور همه اینها مساله کارآمدی است یعنی بررسی صلاحیت علمی و عملی همه وزرای پیشنهادی مورد تاکید ما بوده است.

او اظهار داشت: در این فرایندی که بررسی شده، هم صلاحیت علمی و هم عملی و اجرایی معرفی‌شدگان مدنظر بوده است.

رئیسی تصریح کرد: هیچ اتهام مستند شده‌ای نسبت به وزرا وجود ندارد. مواردی ممکن است مطرح شده، سخنی نوشته، نامه‌ای منتشر و نظری داده شده باشد اما مستقر نشده و این یعنی امر قطعی نسبت به کسی تعلق نگرفته است و درخصوص هیچ کدام از وزرا اتهام مستقر شده وجود ندارد و هر جایی اتهامی وارد شده، از او رفع اتهام شده است.

او در پاسخ به سوالات مختلف نمایندگان درخصوص معرفی وزرای جوان نیز توضیح داد: گلایه‌هایی ٓنسبت به وزرایی که سن و تجربه کمتری دارند، ٰمطرح شد اما اگر صلاحیت علمی و عملی همه وزرا را احراز نمی‌کردم، معرفی نمی‌کردم چون هم توانایی علمی و هم عملی و اجرایی آنها مورد تاکید بوده است.

رئیس جمهور درباره اینکه وزیر پیشنهادی ۱۰ سال یا کمتر سابقه حضور در دستگاهی داشته، گفت: ٓبه دوران اول انقلاب برگردیم. امام (ره) چگونه به جوانان اعتماد کردند؟ مگر من و آقای قالیباف چند سال داشتیم که تیپ و دادستانی اداره می‌کردیم؟ مگر کسانی که جوان بودند و به مجلس آمدند، معلوم بود می‌توانند یا نه و معلوم نبود خیلی خوب بتواند اظهار نظر کنند و با مسایل اجتماعی و سیاسی خوب برخورد می ‌کنتد.

او افزود: اگر به جوان‌ها میدان ندهیم، چگونه می‌تواند کاری انجام دهد؟ برای ما مهم است فرد دانش داشته باشد و فی‌الجمله معلوم شود توانسته در این کار ارتباطی با اجرا و عملیات اجرایی با آن دستگاه و ارتباط با کار را برقرار کرده باشد.

رئیسی گفت: سعی کردیم کابینه دولت سیزدهم ترکیبی از تجربه و جوان‌گرایی باشد. جوانی که با کار هم ارتباط برقرار کرده باشد. جوان‌های کابینه کسانی نیستند که از دانشگاه آمده باشند و به عنوان وزیر معرفی شده باشند. کار را می‌شناسند و مدیریت کرده‌اند. مدیریت زیادی نکرده‌اند اما به میزان خوبی تجربه کرده است.

او افزود:‌ با پایان رای‌گیری نمایندگان به وزرای پیشنهادی، از فردا صبح بدون وقفه اولین جلسه هیات دولت را برگزار خواهیم کرد چراکه گرفتار مسایلی هستیم که یک لحظه غفلت جایز نیست.

منبع:رگولاتوری

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو