دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فقط یک‌پنجم تولیدکنندگان اینترنت اشیاء نگران امنیت سایبری هستند

اینترنت اشیا

یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳:۰۶


از هر پنج تولیدکننده دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا (IoT) چهار کمپانی هیچ‌گونه راهکاری را در زمینه افشای آسیب‌پذیری‌های امنیتی و شیوه‌های اولیه امنیت سایبری ارائه نمی‌دهند.

تیک نیوز-به گفته کارشناسان، این روش‌ها به طور بالقوه می‌تواند کاربران دستگاه‌های تحت حوزه اینترنت اشیاء را در معرض خطر حملات سایبری و نقض حریم خصوصی قرار دهد.

تحقیقات بنیاد امنیت اینترنت اشیا (IoTSF) که یک گروه صنعتی فناوری است و با هدف کمک به تشویق ایمن‌سازی اینترنت اشیاء فعالیت می‌کند، این اطلاعات را ارائه کرد.
 
کارشناسان در این بررسی صدها شرکت تولیدکننده تجهیزات محبوب اینترنت اشیاء را تحلیل کردند و در پایان دریافتند از هر پنج مرکز تنها بیش از یک شرکت کانال عمومی برای گزارش آسیب‌پذیری‌های امنیتی خود را تبلیغ می‌کند تا از این منبع برای رفع مشکلات امنیتی خود استفاده کند.
 
طبق نتایج بررسی مشخص شد 21 درصد از فروشندگان تجهیزات اینترنت اشیاء این نوع کانال را برای تقویت امنیت سایبری محصولات خود ارائه می‌دهند که تعداد آنها نسبت به سال قبل افزایش یافته و گزارش بنیاد امنیت اینترنت اشیاء آن را به عنوان پیشرفت «سریع» در ارایه «مکانیسم امنیتی اساسی» توصیف می‌کند.
 
این در حالی است که کشورهای مختلف در سراسر جهان از جمله انگلیس، آمریکا، سنگاپور، هند، استرالیا و اتحادیه اروپا همچنان بر اهمیت امنیت سایبری در دستگاه‌های اینترنت اشیاء و توانایی افشای آسیب‌پذیری در آنها تاکید می‌کنند.
منبع:همکاران سیستم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو