طبق گزارش سالانه انجمن جهانی ناشران روزنامه و اخبار(WAN-IFRA) که در هماندیشی سردبیران جهان در وین منتشر شد الگوی مصرف رسانه در جهان بسیار متفاوت است. روزنامههای چاپی در آسیا رو به افزایش و در بازارهای بلوغیافته غرب رو به کاهش است.
وایمکس نیوز - بر اساس یافتههای این گزارش افت اصلی در روزنامههای رایگان رخ داده است که دوران رونقشان به سر رسیده است. همچنین از نظر تبلیغاتدهندگان، روزنامه از سایر رسانهها کارآمدتر است و بهره زمانی بیشتری دارد.
شمار بیشتری از مردم روزنامه میخوانند تا اینترنت و در روزهای عادی شمار خوانندگان روزنامه 20 درصد بیشتر از مراجعهکنندگان به اینترنت است و درآمد تبلیغات دیجیتالی نتوانسته است افت درآمد تبلیغات چاپی را جبران کند.