شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحاد جدید برضد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

استارلینک

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶:۵۳


پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلیک قرار است اینترنت نامحدود و پر سرعت را به سراسر جهان برسد، اما به نظر می‌رسد اکنون جامعه ستاره شناسان قصد دارد تا اتحاد بزرگی را برضد این پروژه سازماندهی کند.

تیک نیوز- روژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک Starlink اگرچه می‌تواند تأثیری قابل توجه در فناوری اطلاعات و گردش آن ایجاد کند، اما از همان ابتدا با برخی مخالفت‌ها همراه شد. برخی از ستاره شناسان معتقد بودند که این پروژه می‌تواند شلوغی فضایی ایجاد کند و حتی برای فضانوردان خطر آفرین باشد، اما اکنون گروه دیگری از ستاره شناسان در حال تدارک اتحادیه‌ای برضد این پروژه هستند که هدف دیگری را دنبال می‌کند.
 
تعداد ماهواره‌های فعال در آسمان شب از سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر شده و از حدود ۲۲۰۰ عدد به ۵۰۰۰ عدد رسیده است. این افزایش قابل توجه بیشتر به دلیل برنامه استارلینک است که یک پروژه متعلق به شرکت SpaceX با هدف ارائه اینترنت در هر نقطه از جهان از طریق «مگا صورت فلکی» ماهواره‌ها می‌باشد. از زمان شروع این پروژه، استارلینک بیش از ۲۰۰۰ ماهواره را به فضا پرتاب کرده است و هزاران ماهواره دیگر نیز باید به فضا ارسال شوند تا این برنامه به طور کامل عملیاتی شود. اما ایجاد چنین پوشش اینترنتی گسترده‌ای با یک نقطه ضعف فوق العاده همراه است و آن این است که رگه‌های نور بازتابنده توسط این ماهواره‌ها می‌تواند به معنای واقعی کلمه، ستاره شناسی از زمین را نابود کند.
منبع: فرارو

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو