جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ناجا باید امکان استعلام آنلاین برگ سبز خودرو را برای سازمان ثبت اسناد فراهم کند

برگ سبز خودرو

پنج شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵:۰۰


نیروی انتظامی موظف شده است امکان استعلام آنلاین برگ سبز خودرو را برای سازمان ثبت اسناد و املاک از طریق شبکه ملی تبادل اطلاعات فراهم کند.

تیک نیوز-  این اقدام به منظور جلوگیری از جعل یا سوءاستفاده در تنظیم اسناد رسمی مربوط به خودرو در ارائه برگ سبز خودرو برای صدور وکالتنامه یا سایر اسناد ثبتی صورت می‌گیرد.
 
طبق مصوبه کارگروه تعامل‌پذیری، نیروی انتظامی باید ظرف یک ماه سرویسی در اختیار سازمان ثبت اسناد قرار دهد که با ورود شماره ملی فرد یا شماره یکتای مالک میزان مالکیت و شماره برگ سبز خودرو، در صورت تطابق اقلام دریافتی با پایگاه اطلاعات پایه وسایل نقلیه کشور، شماره شاسی و شماره موتور در خروجی سرویس در اختیار سازمان اسناد گذاشته شود.
 
اختلاف نظر میان سازمان ثبت اسناد و نیروی انتظامی برای پذیرش برگ سبز خودرو به عنوان سند رسمی و سندی مبنی بر مالکیت قطعی فرد بر خودرو سابقه‌ای طولانی‌مدت دارد اما در نهایت برگ سبز خودرو به عنوان یک سند رسمی پذیرفته شد و به نظر می‌رسد این اختلاف نظر به پایان رسیده است.
 
از همین رو برای اینکه امکان جعل برگ سبز خودرو به حداقل برسد و امکان استنادپذیری برگ سبز خودرو برای سازمان ثبت اسناد نیز افزایش یابد، کارگروه تعامل‌پذیری نیروی انتظامی را موظف به ارائه سرویسی برای استعلام آنلاین مالکیت خودرو کرده است.
منبع: پیوست
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو