جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نماینده مجلس: تعرفه‌های جدید اینترنت متناسب با حقوق وزیر است نه با حقوق‌ خانواده‌ها

اینترنت

چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶:۰۰


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعتقاد دارد تعرفه‌های جدید اینترنت با حقوق وزیر همسان است اما با حقوق دانشجو و خانواده دانش آموز خیر. او همچنین تاکید کرد اگر وزیر ارتباطات توانایی حل این مشکل را ندارد، بایستی استعفا دهد. دیگر نماینده مجلس نیز افزایش قیمت اینترنت را ظلم آشکار به مردم خواند.

تیک نیوز- «علی موسوی»، نماینده مجلس با انتشار توییتی از افزایش قیمت بسته‌های اینترنت انتقاد کرد و نوشت:
 
«آقای وزیر ارتباطات. قیمت بسته‌های اینترنتی با حقوق وزیر همسان است، با حقوق دانشجو و خانواده دانش آموز خیر! نمی‌توانید استعفا بدهید.»
 
افزایش قیمت اینترنت ظلم به مردم است
«مجتبی توانگر»، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس نیز در گفتگو با تسنیم افزایش قیمت اینترنت را منطقی ندانست:
 
«افزایش بیش از 2 برابری تعرفه‌های اینترنت خانگی ظلم آشکار به مردم است. اینترنت سال‌هاست که دیگر یک کالای لوکس نیست و مردم بسیاری از امورات زندگی خود از خرید تا تحصیل را از طریق اینترنت انجام می‌دهند. چنین جهشی در قیمت اینترنت خانگی بر روی زندگی مردم تاثیر منفی خواهد گذاشت.»
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس می‌تواند مانع افزایش نرخ‌ها شود، گفت: «قیمت‌گذاری تعرفه‌های خدمات مخابراتی و اینترنت در اختیار سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات است. روی کاغذ مجوز قانونی برای افزایش قیمت داشته‌اند اما این افزایش دو برابری قیمت منطقی نیست و وزیر ارتباطات باید در این زمینه پاسخگو باشد. تعرفه اینترنت نباید افزایش یابد.»
 
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با بیان اینکه با توجه به سرکوب قیمت در سال‌های اخیر‌، ممکن است از نظر هزینه تمام شده ارائه خدمات، شرکت‌ها مجبور به افزایش قیمت باشند، گفت:
 
«دو مسئله مهم اینجا وجود دارد. نخست اینکه افزایش قیمت با این شیب تند برای اکثر خانوارها که مجبورند بخشی از هزینه روزمره زندگی را به خرید اینترنت اختصاص دهند مشکل ایجاد می‌کند و به همین دلیل نباید یک شبه چنین افزایش قیمتی رخ می داد. نکته دوم، ضرورت مداخله دولت و اختصاص منابع لازم و جبران بخشی از افزایش هزینه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت برای دسترسی ارزانتر عموم مردم به خدمات اینترنت است.»
 
گفتنی است طی یک هفته گذشته، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت با کاهش حجم مصرف منصفانه بسته‌های اینترنت خود، عملا دست به افزایش قیمت اینترنت زدند. این موضوع در روزهای اخیر با واکنش نمایندگان مجلس همراه شده و بسیاری از وزیر ارتباطات انتقاد کردند.
 
این درحالی است که زارع‌پور از چندی پیش بر ضرورت افزایش تعرفه اینترنت تاکید کرده بود.
منبع: دیجیاتو
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو