جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایشگاه مجازی قرآن کریم همچنان برقرار است

نمایشگاه مجازی قرآن

یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸:۱۴


رییس کمیته فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن کریم در حالی به کار خود پایان داد که بنابر مصوبه جلسه هماهنگی مدیران نمایشگاه، پس از پایان نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی همچنان ادامه خواهد داشت.

تیک نیوز- سیدامین‌الله میرشفیعی روز شنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱- با تشریح نحوه برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی مجازی قرآن کریم، افزود: هرچند امسال ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری نمایشگاه حضوری قرآن کریم را صادر کرد اما تجربه استقبال عمومی از نمایشگاه مجازی قرآن کریم در سال گذشته و همزمان با ایام کرونا ما را بر آن داشت تا نمایشگاه مجازی را نیز به عنوان یک مکمل در کنار نمایشگاه حضوری داشته باشیم.
 
وی گفت: بر این اساس برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طرح‌هایی چون تلویزیون اینترنتی، پخش زنده، تور مجازی ۳۶۰ درجه و کیو.آر.کدهای سردار شهید سلیمانی را برای مخاطبان و علاقمندان به استفاده از فضای معنوی نمایشگاه قرآن کریم که به هر دلیل شرایط حضور در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) را نداشتند، اجرا کردیم. 
 
رییس کمیته فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم «ایکفا» سایت رسمی نمایشگاه را بستر انتشار پخش زنده نمایشگاه معرفی کرد و افزود: برای همه افراد از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ همایش‌های مهم، نشست‌ها، گفتگو با شخصیت‌های حاضر در نمایشگاه و تصاویر بخش‌های نمایشگاه به صورت زنده پخش می‌شد.
 
 امسال همچنین تور مجازی ۳۶۰ درجه نمایشگاه قرآن کریم با بیش از ۵۰۰ عکس طراحی شد و به این ترتیب مخاطبان توانستند از هر نقطه از جهان با بهترین شرایط از قسمت‌های مختلف نمایشگاه بازدید کنند.
 
میرشفیعی به اجرای کیو.آر.کدهای شهید سردار سلیمانی در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: از آنجا که می‌خواستیم حضور معنوی سردار سلیمانی را در قالب پویش قهرمان من داشته باشیم کیو.آر.‏کدهایی را در قالب پوستر در فضای نمایشگاه و بر روی سایت آن قرار دادیم که افراد می‌توانستند با اسکن این کدها به محتوایی چون نماهنگ، سخنرانی و محتوای مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی دسترسی داشته باشند.
 
وی تامین اینترنت مناسب، زیرساخت شبکه و فعالیت‌های سخت‌افزاری را از مهمترین فعالیت‌های کمیته فناوری اطلاعات نمایشگاه قرآن در دوره بیست و نهم عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، نیاز به افزایش پهنای باند برای پیگیری امور نمایشگاه قرآن از سال‌‎های گذشته حس می‌شد بنابر این تلاش کردیم امسال اینترنت را با پهنای باند ۲ برابر در اختیار شرکت‌کنندگان و دست اندرکاران نمایشگاه بگذاریم. 
 
میرشفیعی افزود: امسال همچنین اینترنت رایگان برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده بود تا افراد برای بازدید از سایت‌ها و دانلود برنامه‌های مورد نظرشان با محدودیت مواجه نشوند.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار قرآن کتاب، امید و آرامش امسال از ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.
منبع: ایرنا
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو