جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلاش بقراط برای ایجاد بیمارستان مجازی

بقراط

جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷:۵۹


پلتفرم بقراط در تلاش است تا علاوه بر مدیریت مطب پزشکان و نسخه الکترونیکی با اضافه کردن خدماتی مانند مرتبط کردن مراجعان و کاربران خود به داروخانه، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها تبدیل به یک بیمارستان مجازی شود.

تیک نیوز- رضا دفاعی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پلتفرم سلامت بقراط می‌گوید دیدگاه اولیه این مجموعه داشتن پلتفرمی بوده که بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای بیماران و مراجعان باشد.
 
دفاعی در این باره توضیح می‌دهد: پلتفرم بقراط پیش از این پلتفرمی جامع برای مدیریت مطب بود. اپلیکیشن فعلی بقراط مانند یک درمانگاه است که در آن پزشک حاضر است و بیمار به او مراجعه می‌کند؛ این مراجعه می‌تواند به صورت حضوری، تماس تلفنی یا تصویری و چت باشد. بعد از مراجعه و بررسی پزشک، او برای بیمار نسخه تجویز می‌کند که می‌تواند شامل چند نوع دستور پزشکی باشد: دارو، تصویربرداری و آزمایش.
 
او ادامه می‌دهد: بیمار نسخه را می‌گیرد و اینجا عملاً کارش با پلتفرم ما تمام می‌شود؛ اما ما قصد داریم نگاهی جامع‌تر داشته باشیم و همین سامانه فعلی بقراط را برای داروخانه‌ها، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها ایجاد و در سراسر ایران راه‌اندازی کنیم تا مراجعان و کاربران بقراط از طریق این پلتفرم بتوانند از نزدیک‌ترین داروخانه‌، آزمایشگاه‌ یا رادیوگرافی خدمات مورد نیازشان را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنند. نتیجه آزمایش یا تصویربرداری نیز در نهایت به پزشک ارجاع داده می‌شود.
 
هم‌بنیان‌گذار بقراط در پاسخ به این سوال که بیمارستان مجازی تا چه میزان به سوپراپلیکیشن حوزه درمان نزدیک است می‌گوید: بیمارستان مجازی یک قسمت از سوپراپلیکیشنی است که مد نظر ماست و قرار است در آینده به آن نزدیک شویم. از دید ما یک سوپراپ دارای بخش‌های دیگری مانند دیجیتال هلث و موبایل هلث است که از طریق آنها خدماتی مانند صدور رژیم غذایی، سلامت زنان و ردیابی اطلاعات ارائه می‌شود.
 
دفاعی درباره ارزش افزوده‌ای که یک بیمارستان مجازی می‌تواند برای مردم ایجاد کند، مهم‌ترین ویژگی را دسترس پذیری می‌داند و می‌گوید: ما در تلاش هستیم تا برخی هزینه‌ها را کاهش دهیم و خدماتی را به کاربران خود، مراجعان و متخصصان مراکز درمانی عرضه کنیم و در این حوزه سعی کرده‌ایم تمام نیازها و تمام تخصص‌ها و گرایش‌ها را پوشش دهیم.
منبع: پیوست
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو