سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس سازمان ثبت احوال کشور:

روند صدور شناسنامه مکانیزه باید شتاب گیرد


دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲:۰۰


رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه ثبت احوال فصل نوین‌سازی را پشت سر می‌گذارد، گفت: برای نوین سازی این سازمان برنامه‌هایی تنظیم شده است و چاره‌ای جز استفاده از آخرین فناوری‌ها نیست.<BR>

وایمکس نیوز - محمد ناظمی افزود: در حال حاضر از فناوری‌های اطلاعات به نحو مقتضی در سازمان ثبت احوال استفاده می‌شود.
وی گفت: با فرآیندهایی که در ثبت احوال شروع شده است امیدواریم در ارایه خدمات و فعالیت‌ها سرعت بخشیم.
رییس سازمان ثبت احوال ارایه شناسنامه مکانیزه را از اقدام‌های انجام شده در این سازمان اعلام کرد و افزود: باید به روند صدور شناسنامه مکانیزه شتاب بیشتری دهیم.
رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: برای فراخوان و صدور شناسنامه مکانیزه و تعویض شناسنامه‌ای به اعتبار و تجهیزات سنگینی نیاز است.
ناظمی اردکانی با بیان اینکه در آینده کارت ملی به کارت ملی هوشمند تبدیل می‌شود، گفت: کارت ملی هوشمند علاوه بر اینکه سازمان ثبت احوال می‌تواند از ظرفیت آن برای شناسایی استفاده کند کلید ورود به دولت الکترونیکی است و تمامی دستگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت آن استفاده کنند.
وی افزود: در مرحله اول صدور کارت ملی هوشمند هفت خدمت پیش‌بینی شده است که دستگاه‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.
رییس سازمان ثبت احوال کشور اقدام‌های دیگر این سازمان را گسترش شبکه استعلام برشمرد و بیان کرد: با استفاده از آن شبکه از جعل سند جلوگیری می‌شود.

ناظمی اردکانی افزود: تلاش می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک ارتباطات نسبی و سببی هر فرد را در قالب بانک اطلاعات خانواده‌ها ایجاد کنیم.
وی ایجاد آرشیو الکترونیکی را از دیگر اقدام‌های سازمان ثبت احوال اعلام کرد و گفت: 120 میلیون سند در اختیار ثبت احوال در اداره‌های مختلف نگهداری می‌شود که الکترونیکی می‌شود.
وی بیان کرد: آرشیو الکترونیکی به افرادی که زادگاه با محل خدمت آنها متفاوت است کمک می‌کند روند ارایه خدمات تسریع شود.
ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال به دنبال تبدیل به سازمان الکترونیکی است تا خدمات با سرعت و دقت بیشتر ارایه شود، گفت: آنچه برای ما مهم است این است که تمامی دستگاه‌ها برای تشکیل پرونده از کد و شماره ملی استفاده کنند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو