شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشکيل کنسرسيوم سايت‌هاي اينترنتي ضرورت دارد؟

اينترنت

شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰:۰۰


بايد کنسرسيومي در حوزه فعاليت‌هاي اينترنتي در داخل کشور به وجود آيد تا شاهد نظامندي اين حوزه باشيم.

ايرج استوار - کارشناس تجارت الکترونيکي - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين که در سال‌هاي جاري شاهد افزايش درخواست‌ کاربران مبني بر را‌ه‌اندازي وب سايت بوده‌ايم، اظهار کرد: ‌اين موضوع از آن حکايت دارد که تکنولوژي در بعد تجارت الکترونيک و فضاي وب توانسته اقتدار خود را حفظ و جاي خود را در دل کاربران پيدا کند.

وي خاطرنشان کرد: ثبت دامنه‌هاي شخصي از طرف کاربراني که اکثريتشان تنها به موضوعاتي از قبيل يادداشت خاطرات و بيان ديدگاه‌ها در ارتباط با موضوعات مختلفي از قبيل اجتماعي، سياسي و ديگر موضوعات مي‌پردازند، از جايگاه پر اهميت تجارت الکترونيکي و IT در جامعه نشان دارد.

او با تاکيد بر اين که با وجود ارقام اين‌چنيني همچنان عقب‌تر از مدعيان اصلي در اين حوزه هستيم ،گفت: اين روند براي کشورهاي هم‌چون ايران خوب است چراکه موجب پويايي و رقابت در حوزه‌هاي نوين و آن هم از طريق خود کاربران و مردم مي‌شود و جوانان را که سرمايه‌هاي يک جامعه هستند به سمت خود مي‌کشاند اما در اين ميان نبايد از صحنه‌ جهاني جاماند و تنها تمرکز را بر خود معطوف کرد تا بتوانيم با الگوسازي‌هاي مناسب و برنامه‌ريزي‌هاي دقيقي که انجام مي‌دهيم به مراتب پيشرفته‌تر شويم.

اين کارشناس تجارت الکترونيک تصريح کرد: مردم کشور ما هنوز با کاربردهاي عمده و موثر تجارت الکترونيک آشنا نيستند و بر همين اساس پراکنده‌کاري‌هايي را در اين زمينه انجام مي‌دهند که موجب مي‌شود که گاهي اوقات انرژي و پتانسيل‌ها به هدر برود.

وي درباره اقدامات مؤثر براي جلوگيري از هدر رفتن سرمايه‌هاي اين حوزه و نظام‌مند کردن پايگاه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي خاطر نشان کرد:‌ بايد کنسرسيومي را در داخل کشور ايجاد کنيم و به واسطه آن مالکان پايگاه‌ها و سايت‌هاي تجارت الکترونيک را دور يکديگر جمع کرده و با استفاده از ديدگاه‌هاي آن‌ها نظام واحدي را براي نظارت بر اين سايت‌ها به وجود آوريم تا در کل شبکه‌اي به هم پيوسته را پديد آوريم.

استوار گفت: ‌در اين راستا بايد از صاحبان ايده در حوزه وب استفاده کرد و براي رقابت در بين توليدکنندگان محتوا جوايزي تشويقي را در نظر گرفت تا حجم وسيعي از آراء را به خود جلب کند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو