دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات:

آثار الکترونیکی دولت دهم مشهود است

وزير ارتباطات

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸:۰۰


سامانه خریدهای متمرکز دولت، امضای دیجیتال، مالیات الکترونیکی، گمرک الکترونیکی، سلامت الکترونیکی و قوانین و مقررات الکترونیکی از آثار و شواهد دولت دهم به عنوان دولت الکترونیکی است.

وایمکس نیوز - رضا تقی پور ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه الکامپ با بیان این مطلب گفت: برای شفاف سازی و آگاهی افکار عمومی از آثار و شواهد دولت دهم به عنوان دولت الکترونیکی برای برخی که عنوان می‌کنند، الکترونیکی بودن دولت دهم چندان مشهود نیست، ‌‌مثال‌های همچون سامانه خریدهای متمرکز دولت، امضای دیجیتال، مالیات الکترونیکی، گمرک الکترونیکی، سلامت الکترونیکی و قوانین و مقررات الکترونیکی از آثار و شواهد دولت دهم به عنوان دولت الکترونیکی است.

وی افزود: تمامی موارد ذکر شده بخش کوچکی از نتایج علمی شعار دولت دهم، دولت الکترونیکی است که هم برای کسب و کارها سود آوری به همراه دارد و هم به صرفه جویی در هزینه های دولت می انجامد.

تقی پور گفت : تمامی مراکز مربوط به پروژه‌های مالیاتی، سلامت، قوانین و مقررات، گمرک الکترونیکی و سایر پروژه‌ها با وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مهم دولتی در ارتباطند و بسیاری متولیان این پروژه ها از بخش خصوصی انتخاب شده‌اند.

وی افزود : حجم بسیاری از این پروژه ها به لحاظ ابعادی و مالی بسیار بزرگ بوده و به عنوان پروژه های کلیدی شناخته می‌شوند، بنابراین باید پذیرفت که دولت دهم دولتی است که به دنبال الکترونیکی شدن بوده و تمامی راه‌ها ی رسیدن به این هدف را در نظر دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با افتتاح پروژه core و super core که با قدری تاخیر در آذر ماه انجام می‌شود، ظرفیت پهنای باند به مقدار 470 گیگا بیت بر ثانیه یعنی 11 برابر مقدار فعلی خواهد رسید.

تقی پور توجه به موضوع امنیت فضای تبادل اطلاعات را امر بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: تا به حال از این حوزه غفلت شده بود و ممکن بود به خاطر این غفلت آسیب‌های زیادی را از داخل و خارج کشور متحمل شویم. اما در حال حاضر یکی از اولویت های دولت و وزارت ارتباطات پرداختن به موضوع امنیت فضای تبادل اطلاعات است.

وی افزود: نکته مهم تر اینکه باید در کنار توسعه فناوری اطلاعات روی نیروهای خارجی تاکید کرد و استفاده از توانمندی‌های متخصصان خارجی خوب است، اما با توجه به اینکه حداقل زیانی که از این ناحیه متوجه کشورمان می‌شود، سرازیری در آمد پروژه‌ها به جیب آنها  است، باید سعی کنیم تا جایی که امکان دارد روی توان و نیروی متخصص خود تکیه کنیم.

وی با بیان این نکته فناوری اطلاعات از دسته صنایع بدون مرز می آید، گفت: تمامی تولیدکنندگان فناوری اطلاعات و ارتباطات باید از ابتدا با این دید که محصولاتشان را باید صادر کنند، به تولید محصول بپردازند ،تا به موفقیت کامل دست پیدا کنند.

وی افزود: نمایشگاه الکامپ فرصت خوبی است تا بخش های مختلف کشور اعم از دولتی و خصوصی، بخش‌های مختلف مربوط به فناوری اطلاعات شامل تولید کنندگان، صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی و نخبگان با یکدیگر ملاقات کنند.

تقی پور گفت: امیدواریم این دیدارها مقدمه‌ای برای استفاده از حداکثر توان داخلی و پتانسیل ملی باشد.

تقی پور در بخشی از سخنان خود استان خراسان رضوی را به عنوان برترین استان در زمینه پرداخت الکترونیکی معرفی کرد و گفت :حدود 95 درصد از قبوض استان خراسان رضوی به صورت الکترونیکی پرداخت شده است که هم نمایانگر پیشرفت بانکداری الکترونیکی، هم نشان دهنده پتانسیل بالای خراسانی‌ها و گرایش آنها به فناوری اطلاعات است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو