دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات:

وایمکس از رشد خوبی برخوردار است

 مومن بالله

یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰:۰۰


معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وایمکس در همین زمان کوتاهی که از آغاز به کار آن می گذرد رشد خوبی داشته است.

وایمکس نیوز- صمد مومن بالله در بازدید از غرفه شرکت ارتباطات مبین نت با بیان این مطلب گفت: وضعیت وایمکس در کشور را مثبت ارزیابی می کنم، چرا که در مدت زمان کوتاهی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد، به نظر می‌رسد این فناوری با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به مرور زمان وایمکس جایگزین ADSL خواهد شد یا نه گفت: قضاوت اینکه روزی وایمکس جای ADSL را بگیرد کار آسانی نیست امابه طور کلی معتقدم هر یک از این دو فناوری کارایی و خصوصیات ویژه خود را دارند و هر کدام متقاضی ویژه خود را خواهند داشت.

وی بیان کرد:‌ اصولا اینکه اینترنت پرسرعت که با این دو نوع فناوری ارایه می‌شود تعداد انتخاب‌های کاربران را افزایش می‌دهد در نوع خود پدیده خوبی است.
مومن بالله در مورد نقش وزارت ارتباطات در ایجاد فرصت های رشد برای ارایه کنندگان وایمکس گفت: بخش خصوصی که امروز متولی ارایه وایمکس شده است یک سوی این قضیه است. مسلما برای راه اندازی چنین سرویسی هزینه های اقتصادی و مهارتی زیادی متحمل شده است. سوی دیگراین قضیه نیز بخش دولتی که در راس آن وزارت ارتباطات . فناوری اطلاعات است که برای گسترش و توسعه وایمکس از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: مجموعه وزارت ارتباطات به دنبال ایجاد فضای رقابتی یکسان برای تمامی فعالان حوزهICT است و برای از میان برداشتن هر نوع مانعی که بر سر راه پیشرفت این فناوری به وجود می‌آید در چارچوب قوانین و مقررات موجود تمامی توان خود را به کار می گیرد و این موضوع شامل حذف ممنوعیت موبیلیتی وایمکس و یا سایر محدودیت های بازدارنده نیز می شود.

مومن بالله با بیان این نکته که یکی از دغدغه های اصلی دولت دهم، دولت الکترونیکی است گفت: متولیان دولت الکترونیکی باید برای رسیدن به این هدف از فناوری های نوینی چون وایمکس استفاده کنند. به بانک ها و تمامی مراکزی که می توانند از شبکه اختصاصی مجازی(vpn) مبین نت استفاده کنند نیز توصیه می کنم برای رفاه حال مشتریان خود از این سرویس ها استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شبکه وایمکس از امنیت لازم برخوردار است یا نه گفت : به عقیده من اگر شبکه وایمکس امنیت نداشت، اصلا شکل نمی گرفت. در هر صورت تضمین امنیت شبکه مبین نت، مدیران مجرب و کار آزموده آن است.

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد استفاده شخصی خود از سرویس وایمکس گفت: در طول شبانه روز مدت زمان کوتاهی را به جستجوی اخبار در اینترنت اختصاص می دهم و برای این کار از سرویس وایمکس مبین نت استفاده می کنم.


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو