دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فعاليت 14استاد دانشگاه در شبکه

ايجاد نخستين شبکه اجتماعي مجازي کودکان

ني ني فيس

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲:۰۰


نخستين شبکه اجتماعي مجازي ويژه کودکان با هدف ارائه اطلاعات صحيح، مفيد و علمي در رشته‌هاي پزشکي، روانشناسي و تغذيه کودکان به والدين و با کسب مجوز از مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت ارشاد در شهريورماه آغاز به کار مي کند.

به گزارش خبرنگار مهر، روزانه ميليونها کودک و نوجوان در کشور وارد فضاي مجازي شده و خود را در زمره کاربران فضاي مجازي قرار داده اند براين اساس خانواده ها براي کنترل و محافظت فرزندان خود از خطرات آسيب هاي مجازي بايد آنها را راهنمايي کرده و همراه آنان در فضاي گسترده مجازي گام بردارند؛ والدين بايد به کودکان خود، اطلاعات لازم درباره فضاي مجازي را بدهند و به آنان بياموزند که از دادن اطلاعات شخصي به افراد غريبه در فضاي مجازي، خودداري کرده و به آنها اعتماد نکنند.

بر اين اساس يکي از اهداف ايجاد نخستين شبکه اجتماعي ويژه کودکان ايراني که با نام "ني ني فيس" قرار است آغاز به کار کند فراهم ساختن فضايي براي کودک و والدين آنها است تا با بهره‌گيري از فضاي مجازي و آموزش نحوه استفاده از اين فضا آينده‌اي روشن را متصور شوند.

اين شبکه اجتماعي که معتقد است امنيت کودکان در فضاي مجازي را عهده‌دار است و فضاي سالم مجازي را براي کودکان مهيا مي‌کند به نشاني اينترنتي www.niniface.com توسط شرکت انديشه والا کسري و با اخذ مجوز از مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طراحي و مديريت مي‌شود و ضمن پرداختن به مسائل آموزشي و فرهنگسازي در فضاي مجازي نگاهي ويژه به موضوع روانشناسي،پزشکي و تربيتي کودکان خواهد داشت.

راه اندازي اين پايگاه اينترنتي با هدف ايجاد بستري مناسب براي آشنا کردن کودکان با فضاي مجازي انجام مي‌شود و در طراحي آن دقت بسياري بر ايجاد جذابيت‌هاي استفاده از اينترنت براي خانواده‌ها بر مبناي اصول فرهنگي کشورمان صورت گرفته ‌است.

جريان‌سازي و بسترسازي براي توليد و توسعه محتواي مرتبط با کودکان و ايجاد جايگاه سالانه براي ارزيابي محصولات مرتبط با موضوع دوران بارداري مادر، نوزادي، کودکي و نوجواني از جمله اهداف تاسيس اين شبکه مجازي خواهد بود.

به گزارش مهر، از آنجا که ارائه اطلاعات بدون داشتن هيات علمي در اولين شبکه اجتماعي کودکان امکان پذير نخواهد بود هيات علمي متشکل از 14 پزشک حاذق در رشته‌هاي اطفال، داخلي، بيماريهاي عفوني و گرمسيري، گوش و حلق و بيني، پاتولوژيسـت، روانپزشکي، زنان، قلب، ارتوپدي، خون، ايمونولوژي و آلرژي، تغذيه، دندانپزشکي بزرگسالان و کودکان تشکيل و اطلاعات به روز خود در اين زمينه‌ها را به کاربران اولين شبکه اجتماعي ويژه کودکان و والدين ارائه مي‌دهند.

براين اساس دکتر ساقي باقري‌نيا- پاتولوژيست و رئيس هيات علمي، دکتر سحر سجادي - داخلي، دکتر شهريارعاليان - فوق تخصص بيماريهاي عفوني و گرمسيري، دکتر علي اصغر شيرازي - متخصص گوش، حلق و بيني، دکتر عباس منتظري- روانپزشک، دکتر هايده اسکويي لر - متخصص زنان، دکتر ايرج فيروزي - متخصص قلب، دکتر مهيار حاج سيد - متخصص پوست، دکتر بابک بهار- متخصص خون، دکتر شهناز رفيعي تهراني - متخصص ايمونولوژي و آلرژي، دکتر محمد مهدي شريفي- متخصص تغــذيه، دکتر عبدالجواد رحيم‌پور - دندانپزشک بزرگسالان و دکتر سارا مجلل دندانپزشک کودکان، هيات علمي اين شبکه اجتماعي را تشکيل مي دهند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو