یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل سابق سازمان فناوری اطلاعات:

FTTH کارگشای ارایه خدمات بر روی باند پهن است

رشيدي

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶:۰۰


بنابراظهارات مدیرعامل سابق سازمان فناوری اطلاعات، فناوری FTTH کارگشای کشور در زمینه ارایه خدمات و ارزش افزوده بر بستر باند پهن به کاربران خانگی است.

وایمکس نیوز-  رضا رشیدی با بیان این مطلب افزود:  در کشو رعقب ماندگی قابل توجهی در حوزه ارایه خدمات ارزش افزوده به بستر فیبر به کاربران وجود دارد که برای حال این مساله باید محتوا و شبکه نیز به موازات یکدیگر پیش برود.
وی با اشاره به فعالیت اپراتور چهارم برای ارایه پهنای باند 20 مگ به کاربران خانگی بیان کرد: نباید فکر کرد 20 مگ عدد بزرگی است چرا که مردم با 128 کیلو بیت به اینترنت متصل هستند. 20 مگ با توجه به ارایه خدمات مولتی مدیا رقم بزرگی نیست. بنابراین شبکه باید به نحوی طراحی شود که بتواند ظرفیت های بالا را جواب دهد. وی ادامه داد: اگر هم تا کنون این مساله محقق نشده به این علت بوده که دولت خواهان اجرای آن نبوده است. وی با مغتنم دانستن حضور اپراتور چهارم در بازار خدمات ارزش افزوده ادامه می دهد: هر کسی بتواند خدمات خوبی ارایه دهد و توجیه اقتصادی نیز داشته باشد، شبکه و بازار را در اختیار خواهد گرفت. نگران اینکه تعداد مجموعه هایی که در این زمینه حضور دارند نباید بود رقابت باید وجود داشته باشد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو