در ادامه تمايل مخابرات به ارائه هرچه بيشتر خدمات غير حضوري، اين شرکت در طرحي جديد، فروش و ارائه خدمات اينترنت را نيز صددرصد غير حضوري کرد.
به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، مدتي است که مخابرات ارائه هرچه بيشتر خدمات غيرحضوري به مشتريان را يکي از اهداف جدي خود قرار داده و از اين رو هر روز خدمت جديدي به خدمات الکترونيک آن اضافه ميشود.
به تازگي نيز در يکي از شرکتهاي مخابرات استاني، طرحي براي فروش اينترنت از صفر تا صد به صورت غيرحضوري ارائه شده است.
در اين طرح، مشترک پس از تماس با شماره 2020 به يک سيستم IVR سپرده ميشود.
اين سيستم مرحله به مرحله مشترک را به جلو ميبرد؛ از معرفي سرويسها گرفته تا انتخاب سرويس، سفارش نصب (24 ساعت بعد) و پيگيري وضعيت سفارش در هر مرحله.
پس از انتخاب نيز مشترک هزينه سرويسهاي حجمي را با کارت شتاب پرداخت خواهد کرد و هزينه سرويسهاي غيرحجمي روي فيش منظور ميشود.
به اين ترتيب انتخاب و سفارش سرويس اينترنت مخابرات بدون دخالت شخص و به صورت کاملا غيرحضوري انجام ميشود.
به گفته ثاقب عادل، مشاور مدير عامل مخابرات خراسان رضوي، اين طرح هماکنون در خراسان رضوي در حال اجرا است و براي اجراي سراسري در ساير استانهاي کشور به هيئت مديره مخابرات پيشنهاد شده است.