دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدير عامل مبين‌نت خبر داد

دولت پروانه وايمکس را گران فروخت

وايمکس قسطي

یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۱:۰۰


مدير عامل مبين‌نت گفت: تعرفه‌گذاري وايمکس و ADSL نياز به اصلاح دارد و از رگولاتوري درخواست کرده‌ايم براي ادامه حيات مبين‌نت، قيد وايمکس بودن را از ما بردارند تا بتوانيم تکنولوژي روز را ارائه دهيم.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، ناصر اصفهاني در يک نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که گفت مشکل هميشگي وايمکس مبين‌نت عدم تطبيق نقشه پوشش با واقعيت و نيز پشتيباني نامناسب از سرويس است، گفت: نقشه‌هاي روي سايت محدود است و از آنجا که وايمکس مانند موبايل با امواج مايکروويو کار مي‌کند، موانع فيزيکي گاهي تغييراتي در پوشش ايجاد مي‌کند که اين تغييرات برخلاف انتظار است.

مديرعامل مبين‌نت همچنين در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس مبني بر اينکه سرويس مبين‌نت علي‌رغم ارائه کيفيت بهتر نسبت به ديگر اپراتور وايمکس، همواره پشتيباني مناسبي به مشتريان خود ارائه داده است، گفت: شبکه وايمکس مبين‌نت در مدت کوتاهي با افزايش چشمگير مشترک روبه‌رو شد که به تناسب، افزايش اپراتورهاي مرکز تماس در دستورکار شرکت قرار گرفت و از ابتداي نيمه دوم سال 91، سرويس مشترکين وايمکس مبين‌نت بهبود خواهد يافت؛ اين در حالي است که تا پيش از اين تعداد اپراتورهاي مرکز تماس، براي پاسخگويي به تمام درخواست‌ها کافي نبود.

اصفهاني همچنين در خصوص علت قطعي‌هاي ارائه خدمات در برخي مقاطع شبانه روز گفت: شبکه وايمکس مبين‌نت در حال توسعه است؛ در گذشته ظرفيت تهران 1 گيگ بود که با افزايش ظرفيت به 3 گيگ افزايش يافت و هم‌اکنون به 7 گيگ رسيده و در سال آينده برنامه افزايش ظرفيت به چند گيگ در دستور کار است.

وي همچنين در خصوص خرابي مودم‌هاي جيبي مبين‌نت گفت: نرخ خرابي مودم جيبي و نبود باتري اين مودم‌ها براي تعويض، نسبت به استاندارد بالاتر است.

وي همچنين در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس مبني بر اينکه در 3 سال آينده که توليدکنندگان تجهيزات وايمکس توليد تجهيزات را متوقف کنند و در ايران نيز نسل سوم تلفن همراه فراگير شود، فناوري وايمکس چه آينده‌اي خواهد داشت، گفت: معتقديم که نسل سوم تلفن همراه رقيب وايمکس نيست، بلکه هر تکنولوژي کارکرد خود را دارد و سرويس 3G در جاي خودش قابل استفاده است.

وي ادامه داد: بنابراين، از بابت فناوري نسل سوم تلفن همراه نگراني نداريم، بلکه نگراني ما اين است که توليد تجهيزات وايمکس متوقف شود که براي اين منظور از رگولاتوري درخواست کرده‌ايم قيد وايمکس بودن را از روي ما بردارند.

وي ادامه داد: در اين صورت ما يک سرويس‌دهنده خواهيم بود که مي‌توانيم متناسب با تکنولوژي روز، تکنولوژي جايگزين را ارائه دهيم.

اصفهاني تأکيد کرد: فکر مي‌کنم تا دو سال ديگر به اين مرحله خواهيم رسيد که مجبور باشيم تکنولوژي را متناسب با روز ارائه دهيم.

** پروانه وايمکس 30 ميليارد بيشتر ارزش نداشت که دولت 106 ميليارد تومان فروخت

مديرعامل مبين‌نت همچنين در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس مبني بر اينکه با احتساب حق لايسنس سرمايه‌گذاري که تاکنون انجام داده‌ايد، بازگشته است؟ گفت: 106 ميليارد تومان حق لايسنس براي وايمکس مبين‌نت به دولت پرداخت شده که به عقيده من ارزش لايسنس وايمکس بيش از 20 تا 30 ميليارد تومان نبود و دولت پروانه وايمکس را گران فروخت.

وي ادامه داد: هم‌اکنون به نقطه برگشت سرمايه نرسيده‌ايم و با نرخ جديد ارز، مدت بازگشت سرمايه بيشتر نيز خواهد شد؛ اما اين اپراتوري که بايد چند سال سرمايه‌گذاري کند تا سرمايه را برگرداند.

** نظام تعرفه‌گذاري رگولاتوري بازتعريف شود

اصفهاني در بخشي از سخنان خود با بيان اينکه نظام تعرفه‌گذاري رگولاتوري جاي بازتعريف دارد گفت: مکانيسم تعرفه‌گذاري وايمکس و ADSL يکي است؛ در حالي که معتقديم تعرفه‌گذاري وايمکس بايد مانند موبايل و 3G باشد؛ زيرا وايمکس دسترسي را براي مشترک فراهم مي‌کند، اما يک شرکت PAP از بستر مخابرات براي سرويس‌دهي استفاده مي‌کند.

** زمزمه‌ توقف توليد تجهيزات وايمکس از سوي وندور

اصفهاني همچنين در خصوص اينکه با توجه به ورود فناوري‌هاي جديد، برخي توليدکنندگان تجهيزات مخابراتي، درصدد توقف توليد تجهيزات وايمکس هستند، گفت: زمزمه‌هايي از برخي تأمين‌کنندگان شنيده مي‌شود که ديگر نمي‌خواهند تجهيزات وايمکس توليد کنند.

وي گفت: اين در حالي است که از سوي ديگر مي‌شنويم همين توليدکننده براي فروش 3 هزار سايت وايمکس با شرکت ديگري مذاکره مي‌کند؛ بنابراين تصور مي‌کنم حداقل تا دو سال آينده براي تأمين تجهيزات وايمکس مشتري نداشته باشيم.

اصفهاني همچنين خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سرويس وايمکس مبين‌نت در 130 شهر پوشش دارد و 360 هزار مشترک را تحت پوشش قرار داده است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو