جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتصال فيبرنوري به منازل از تيرماه 93

ftth_council

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷:۰۰


سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با وصول حق الامتياز پروانه فعاليت اپراتور فيبرنوري کشور، زمان لازم الاجرا شدن اين پروژه و ايجاد و بهره برداري از شبکه هاي انتقال داده نوري براي اتصال فيبرنوري به منازل را تيرماه سال 93 اعلام کرد.

از آنجايي که امروزه توسعه فيبرنوري و دسترسي با ظرفيت بالا براي کسب و کارها و براي کاربران خانگي در همه دنيا به يک ضرورت تبديل شده برنامه 5 ساله پنجم توسعه نيز به دسترسي کاربران ايراني به اينترنت با سرعت بالا تاکيد کرده که براين اساس وزارت ارتباطات بخش عمده اي از اين تکاليف را قرار است با اجراي شبکه ايرانيان نت تامين کند.

خداحافظي با شيوه سنتي انتقال اطلاعات

اتصالات باندپهن فيبر به خانه يا همان اتصالات FTTH، معرف اتصالات کابل فيبرنوري براي اماکن به صورت اختصاصي است و اين سيستم ها که براساس نور هستند توان انتقال انبوهي از اطلاعات به شکل کارآمدتري از قبيل تلفن، ويدئو، ديتا و غيره را در مقايسه با شيوه سنتي کابلهاي مسي دارا هستند.

فناوري Fibre To The Home به سرعت رو به گسترش است زيرا برتري هايي نسبت به فناوري هاي کنوني دارد که امکان اتصال پرسرعت تر و ظرفيت برد بيشتر نسبت به زوج هاي پيچيده رسانا از جمله آنها است.

اتصالات فيبر به خانه، تنها فناوري با پهناي باند کافي براي راه اندازي برنامه ريزي شده درخواست مشترکان با قيمت مناسب در دهه آينده است. به طوري که فيبر واقعا داراي پهناي باند نامحدودي است و علاوه بر اينکه فاصله دسترسي طولاني دارد ايجاد اين شبکه به عنوان يک شبکه امن و يک رسانه استاندارد، زمان زيادي را سپري خواهد کرد.

اتصال فيبرنوري به منازل خانوار ايراني از تيرماه 93

معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از وصول حق‌الامتياز پروانه بهره برداري از پروژه فيبرنوري منازل خبر داد و به مهر گفت: شرايط لازم‌الاجرا شدن پروانه ايجاد و بهره‌برداري از شبکه انتقال داده نوري و دسترسي کاربران با استفاده از فيبرنوري (FTTX) فراهم شده است.

حسن رضواني با بيان اينکه اين اپراتور از نهم دي ماه 91 به مدت 18 ماه فرصت دارد تا شبکه فيبرنوري را در کشور پياده‌سازي و مورد بهره‌برداري تجاري قرار دهد، خاطرنشان کرد: براساس پروانه مدنظر، اين اپراتور به مدت 4 سال مي‌ تواند به صورت انحصاري شبکه فيبرنوري منازل را در کشور نصب و راه اندازي کرده و ارائه سرويس کند.

وي دوره حفاظت چهار ساله براي ايجاد و بهره‌برداري از شبکه فيبرنوري را فرصت مناسبي برشمرد که مي تواند شرايط لازم براي بهره‌مندي مردم از مزاياي فيبرنوري را محقق کند.

اينترنت با سرعت 20مگابيت از طريق فيبرنوري

به گزارش مهر، پروژه اتصال فيبرنوري به منازل – FTTH – براساس شرايط و ضوابط پروانه تدوين شده براي آن امکان ايجاد دسترسي به اينترنت براي کاربر نهايي با حداقل سرعت 20 مگابيت برثانيه و حداکثر 100 مگابيت بر ثانيه را فراهم مي کند.

براين اساس مجري اين پروژه با هدف توسعه اينترنت در کشور از حيث سرعت و دسترسي، در سال دوم فعاليت خود يک ميليون پورت پرسرعت، در سال سوم 3 ميليون پورت و تا پايان سال هشتم تعداد 6 ميليون و 870 هزار پورت فيبرنوري براي اتصال منازل به اينترنت پرسرعت راه اندازي مي کند.

مبلغ 50 ميليارد تومان به عنوان حق ضمانت اوليه براي اين پروژه پرداخت شده است و کل مبلغ اين پروژه نيز براساس اظهارات مسئولان اين اپراتور، 150 ميليارد تومان است که بايد به صورت اقساط توسط کنسرسيوم ايرانيان نت، به دولت پرداخت شود.

به گزارش مهر، 20 درصد پروژه ايرانيان نت متعلق به شرکت ارتباطات زيرساخت است و 80 درصد آن نيز متعلق به بخش خصوصي و تعاوني است.

اين پروژه يک برنامه 8 ساله است که توسعه آن به طور قطع به تعداد کاربران و تمايل آنها به دريافت اين سرويس بستگي دارد اما آنچه که مهم است اين است که با اجراي اتصال فيبرنوري به منازل، امکان دريافت اينترنت پرسرعت و با کيفيت براي کاربران فراهم مي‌شود.

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو