سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حقه جدید هکرها برای کلاهبرداری آنلاین

تیک نیوز

شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰:۰۰


همزمان با افزایش خریدهای اینترنتی سال نو میلادی، کلاهبرداران دنیای مجازی برای فریب کاربران سایت آمازون به شیوه جدیدی متوسل شده‌اند.<BR>

وایمکس نیوز - شرکت امنیتی GFI Software که موفق به شناسایی این حقه شده می گوید: هکرها با استفاده از برنامه‌های رایگان موجود در اینترنت رسیدهای خرید از سایت آمازون در فرمت HTML طراحی می کنند و با ایمیل کردن این رسیدها برای انبوهی از کاربران مدعی می شوند که آنها محصولی را از آمازون خریداری کرده اند و این رسید نشان می دهد که آنها هزینه خریدشان را نپرداخته‌اند.
در مواردی این رسیدها برای خرده فروشانی ارسال شده که معمولاً خریدهای گسترده‌ای از سایت آمازون انجام می دهند. هنوز مشخص نیست این حملات تا چه حد خسارت به همراه داشته است. با توجه به اینکه این رسیدها شباهت زیادی به رسیدهای واقعی و اصل شرکت آمازون دارد، بسیاری از کاربران با مشاهده آن فریب می‌خورند.
شرکت امنیتی که این حقه را شناسایی کرده می گوید اطلاعات لازم برای مقابله با این حملات را در اختیار سایت آمازون قرار داده است. البته این رسیدهای تقلبی فاقد برخی جزئیات هستند که در رسیدهای واقعی سایت آمازون وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو