یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجراي فاز نخست از دي ماه 93

آخرين وضعيت اتصال فيبرنوري به منازل

خزايي

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴:۰۰


معاون فني مهندسي اپراتور فيبرنوري کشور گفت: فاز اول پروژه اتصال فيبرنوري به منازل دي ماه سال 93 و در 7 شهر براي يک ميليون مشترک اجرايي مي شود و سرعت دسترسي حداقل 20 مگابيت بر ثانيه از جمله ويژگي هاي اين سرويس است.

رحمت الله خزائي در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرين وضعيت پروژه اتصال فيبرنوري به منازل – FTTH – اظهار داشت: در حال گرفتن مشاور خارجي، تهيه طرح تجاري و پيش نويس فني براي کل پروژه هستيم و براساس فازبندي مشخص شده طبق زمان بندي پيش خواهيم رفت.

وي با بيان اينکه فاز اول پوشش 7 شهر، فاز دوم 15 شهر و فاز آخر تمامي شهرها را در بر خواهد گرفت گفت: بر طبق زمان بندي پروانه فعاليت مان بايد تا آخر دي ماه سال آينده اولين سري اين سرويس را راه اندازي کنيم که هنوز وقت داريم و زمان کمي نيست.

خزائي فاز اول اجراي اين پروژه را براي 7 شهر و يک ميليون پورت دسترسي با سرعت حداقل 20 مگابيت برثانيه عنوان کرد و گفت: براي اجرايي کردن اين پروژه از طريق مناقصه وندورهاي شبکه را مشخص مي کنيم.

معاون فني مهندسي ايرانيان نت با بيان اينکه ارائه محتوا بر بستر فيبرنوري نيز براساس پروانه صادر شده بر عهده ايرانيان نت است، افزود: شبکه بدون محتوا معني پيدا نمي کند و براين اساس ايرانيان نت علاوه بر اجراي لايه هاي دسترسي، مديريت شبکه و امنيت، محتواي داخل و خارج کشور که بتواند پاسخگوي اين بستر و زيرساخت باشد را فراهم خواهد کرد.

وي با بيان اينکه جذب سرمايه گذاري در اين پروژه نيز به زودي انجام مي شود، ادامه داد: فاز پايلوت و آزمايشي اين پروژه در منطقه آزاد ارس در حال اجرا است که با پشتيباني مالي منطقه آزاد ارس 5 هزار پورت فيبرنوري در اين منطقه براي مردم نصب خواهد شد.

خزائي با تاکيد براينکه اپراتور ايرانيان نت از تمامي ظرفيت هاي موجود در کشور استفاده خواهد کرد، گفت: به طور رسمي اعلام مي کنيم که آماده استفاده از امکانات و ظرفيتهاي فيبرنوري ايجاد شده از سوي سازمانها و شرکت مخابرات ايران به عنوان زيرساخت اين پروژه هستيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو