سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور اعلام کرد

ثبت‌نام الکامپ 92 از 16 آبان آغاز می‌شود

الکامپ

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳:۰۰


سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور براساس یک اطلاعیه رسمی اعلام کرده که ثبت‌نام الکامپ نوزدهم از تاریخ 16 آبان آغاز خواهد شد، اما با این حال طبق اطلاعات به دست آمده شرکت مجری الکامپ نوزدهم درحال اخذ مدارک و جانمایی در ستاد برگزاری نمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) چندی پیش سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور اعلام کرد که هنوز تاریخ ثبت‌نام قطعی الکامپ نوزدهم مشخص نشده است. این درحالی بود که شرکت مجری الکامپ نوزدهم ابتدا تاریخ قطعی ثبت‌نام را هشت آبان و سپس سیزدهم آبانماه اعلام کرده بود.

 روز گذشته اطلاعیه‌ای برروی سایت رسمی سازمان نظام صنفی کشور به این شرح منتشر شد: "به اطلاع عموم اعضای محترم صنف می رساند آخرین مصوبات شورای سیاستگذاری الکامپ نوزدهم، امروز چهاردهم آبانماه با حضور رییس محترم سازمان فناوری اطلاعات، نماینده محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان محترم شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و رئیس سازمان بشرح زیر است:

1. ثبت نام و جانمایی رسمی از تاریخ شانزدهم آبان آغاز می گردد؛ چگونگی و جزئیات آن براساس مصوبات کمیته اجرایی قبل از آغاز ثبت نام اعلام خواهد شد. این روند، آغاز جانمایی و پارامتر دیگری در جانمایی حائز امتیاز نیست.

2. مصوب شد 5 درصد متراژ غرفه مشارکت کنندگانی که مشمول طرح ارزی، ریالی هستند با تعرفه ارزی و 95 درصد با تعرفه ریالی محاسبه شود. تراکنشهای مالی از طریق حساب شرکت سهامی نمایشگاه ها خواهد بود.

3. مقرر شد از عموم مشارکت کنندگان و مشارکت کنندگان مشمول طرح ارزی، ریالی با پرداخت هزینه غرفه به شرح بند دو، دیگر تعهدنامه ارزی، ریالی اخذ نشود.

4. نمایندگان سازمان در جمع نظارت بر حسن اجرای توافقات حضور داشته و آمادگی پاسخگویی به مشارکت کنندگان محترم را دارند.

5. شرایط ایجاد شده حاصل تعامل همه دستگاه ها با مدیریت رئیس محترم سازمان فناوری اطلاعات و همراهی شرکت نمایشگاه‌ها و عوامل اجرایی در راستای تحقق نسبی خواسته‌های صنف و برا ی ایجاد شرایط هر چه بهتر برگزاری الکامپ است.

6. انتظار دارد با استقبال هرچه بیشتر عموم اهالی صنف، الکامپ نوزدهم نماد توانمندی فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور باشد و سبب رونق مضاعف کسب و کار در این حوزه شود".

 به گزارش ایسنا، در این رابطه کاظم آیت‌اللهی - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور - در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران اظهار کرد: شرکت مجری از دو روز پیش ثبت نام را آغاز کرده بود و اصولا با اطلاعیه که روی سایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور رفت عملا این ثبت‌نام از دید ما متوقف شده است و اگر از فردا دوستان در نوبت جانمایی باشند می‌توانند محل مورد نظر خودشان را مشخص کنند.

وی افزود: وقتی همکارانی که به ستاد اجرایی رفته بودند این موضوع را که شرکت مجری در حال ثبت‌نام است به من اطلاع دادند ما قطعی به شرکت مجری اطلاع دادیم که کارشان خلاف توافق‌های صورت گرفته است و شرکت مجری هم اعلام کرد که ما فرآیند ثبت‌نام را متوقف کردیم و ثبت نام نمی‌کنیم.

 او ادامه داد: درحال حاضر نمی‌توان روی این موضوع قضاوت دقیق داشت. همیشه همه‌ی بحث‌هایی که بین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و شرکت نمایشگاه‌ها بوده حاکی از عدم شفاف‌سازی است. درحقیقت اگر روال یک روال مشخص و شفاف باشد چنین مشکلاتی اتفاق نمی‌افتد.

 وی تاکید کرد: ما تمام تلاشمان را کردیم که در اطلاعیه شماره دوم سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای کشور موازینی دقیق و شفاف داشته باشیم تا از فردا که ثبت‌نام شروع شد متقاضیان با مشکلی مواجه نشوند. موضوعی که شرکت مجری مطرح می‌کند بدین صورت است که اعتقاد دارد ثبت‌نام قطعی را انجام نداده و تنها بیانه‌ای را دریافت کرده که از تعهد شرکت مورد نظر نسبت به مکانی که اجاره کرده است اطمینان حاصل کند. تا به حال هیچکدام از اعضای سازمان به ما اطلاع نداده که پول کامل را به شرکت مجری پرداخت کرده است.

 او همچنین در ادمه با مصوبه شرکت نمایشگاه‌ها و طرح ارزی و ریالی اشاره کرد و گفت: مصوبه‌ای در شرکت نمایشگاه‌ها از گذشته مبنی بر اینکه شرکت‌های عرضه کننده کالا‌های خارجی باید غرفه را بصورت ارزی خریداری کنند، حال از شرکت‌های ایرانی یک تعهدنامه ارزی،ریالی گرفته می‌شد و عملا بعد از شرکت در نمایشگاه کمیته بازرسی غرفه را بررسی می‌کرد تا مشخص کند چه میزان از غرفه‌ی مورد نظر به کالا‌های خارجی اختصاص پیدا کرده و سپس با توجه به این موضوع قیمت غرفه را حساب می‌کرد.

 وی گفت: این موضوع باعث عدم شفافیت‌های بسیاری می‌شد و مسائلی را ایجاد می‌کرد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تمام تلاش خود را می‌کند که این مصوبه را از بین ببرد. با توجه به مصوبه جدید سازمان شرکت مورد نظر پنج درصد را پرداخت می‌کند و دیگر خبری از امضای تعهدنامه ارزی، ریالی نخواهد بود. حرکت قبل علاوه بر اینکه میزان شفافیت را کاهش می‌داد سبب می‌شد نوع غرفه چینی نیز تغییر کند.

 رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در رابطه با برگزاری الکامپ اظهار کرد: در صورتی که تمام روند‌های نمایشگاه الکامپ به دست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور سپرده شود به چند دلیل کیفیت نمایشگاه افزایش پیدا خواهد کرد. حرکت سازمان نظام صنفی یک حرکت شفاف است و برگزاری الکامپ دهم توسط سازمان شاهدی بر این مدعاست.

 او افزود: سازمان خواسته‌ها، توانمندی‌ها و نیاز‌های اعضای خود را درصورتی که برگزاری نمایشگاه به دستش سپرده شود بهتر خواهد فهمید و با آن‌ها تعامل می‌کند. امیدواریم با اعلام دبیرخانه‌ی دائمی نمایشگاه‌ها از شروع الکامپ نوزدهم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار کننده نمایشگاه‌های بعدی باشد. امسال قرار بود مجوز به نام سازمان نظام صنفی صادر شود اما به دلایلی که خود ما نیز از آن بی خبریم این مجوز به اسم شرکت سهامی نمایشگاه‌ها صادر شد.

 به گزارش ایسنا، اما مسوول یکی از شرکت‌ها که در ستاد برگزاری نمایشگاه‌ها برای ثبت‌نام در انتظار بود، به خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: درحال حاضر ما و شرکت‌های دیگری در صف ثبت‌نام برای الکامپ نوزدهم هستیم. در ابتدای ورود بنری مشاهده شد که از انتقال تاریخ قطعی ثبت‌نام به روزی دیگر خبر می‌داد و به نظر می‌رسد تنها مدارک برای ثبت‌نام از مشارکت کنندگان گرفته می‌شود و گویا محل دقیق غرفه‌ها نیز درحال مشخص شدن است.

 به گفته او با توجه به اطلاعاتی که شرکت مجری نمایشگاه‌ها اعلام کرده است، هنوز درباره پنج درصد نرخ ارزی - ریالی چیزی اعلام نشده و مشارکت کنندگانی که واردکننده کالاهای خارجی هستند باید 30 درصد نرخ ارزی - ریالی پرداخت کنند.

 در این رابطه رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد: از نظر ما ثبت‌نام و اخذ هرگونه مدرکی از شرکت‌کنندگان در روز‌هایی قبل از 16 آبان ماه غیرقانونی است. درصورتی که مبلغ ارزی و ریالی بیش از پنج درصد از شرکت‌های واردکننده در نمایشگاه اخذ شود، این شرکت‌ها می‌توانند شکایات خود را به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ابلاغ کنند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو