مديرعامل همراه اول گفت: افزايش نرخ پيامکهاي انبوه تنها يک پيشنهاد بود که اعمال نشد اما قطعاً يکي از راهکارهاي ايجاد محدوديت در راستاي رضايت مشترکان، اصلاح نرخ اين بخش است.
وحيد صدوقي در گفتوگو با خبرنگار فناوري اطلاعات و ارتباطات خبرگزاري تسنيم، درباره افزايش نرخ پيامکهاي انبوه که ظاهراً نامه آن به شش پيمانکار سرويس دهنده خدمات پيامک انبوه ارسال و بعداً منتفي شد، اظهار کرد: ما تنها پيشنهاد داديم اما در حال حاضر نرخ آنها مشخص و تغييري نکرده است.
وي درباره دليل اين موضوع نيز گفت: درخواست فرستاديم تا بر مبناي آن اصلاح نرخ صورت گيرد زيرا بهدليل نرخ پايين پيامکهاي انبوه، درخواست بسيار زياد و اين موضوع براي مشترکان ما آزاردهنده است.
او همچنين درباره اختلالات بيسابقه پيامکهاي انبوه همراه اول در يکي دو ماه اخير نيز عنوان کرد: ما در سامانه نوعي محدوديت ايجاد کرديم زيرا در حالت عادي، روزانه نزديک به 200-300 ميليون پيامک انبوه از طريق سامانه ارسال ميشد که اين براي مشترکان خوشايند نبود.
مديرعامل همراه اول ابراز کرد: شاهد بوديم شرکتهايي که ارائه خدمات اين حوزه را بهعهده داشتند، همهنوع پيامکي اعم از تبليغاتي، خبري، بانکي و... را ارسال ميکردند در حالي که هيچ اولويتبندي وجود نداشت؛ اما در حال حاضر با اولويتي که براي بخشهاي مختلف گذاشتيم، نوعي تفکيک بين پيامکهاي بهعنوان مثال خبري از ديگر بخشها صورت گرفته است و پيام خبرگزاريها در اولويت است.
صدوقي همچنين در پاسخ به اين سؤال که اولويتها بر چه اساس سنجيده ميشود تا محدوديتها بهدرستي اعمال شود، گفت: اولويتها در حال تدوين است اما قطعاً اصلاح نرخ پيامکهاي انبوه يکي از راهکارهاي اصلي براي اعمال مديريت و بهنوعي محدوديت براي کساني است که از ارزان بودن خدمات اين بخش، نهايت استفاده را ميکنند.