یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

عرضه فناوري وايمکس پيشرفته از اول شهريور

وايمکس

یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵:۰۰


اپراتورها ارائه دهنده وايمکس به زودي مي‌توانند با استفاده از فناوري "واي فاي" به صورت برون ساختماني نسبت به ارائه خدمات به مشترکان خود اقدام کنند.

وايمکس نيوز- کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، نحوه ارتقاي فناوري وايمکس به فناوريهاي بالاتر را مصوب کرد که براساس آن اپراتورهاي فعال وايمکس کشور مي توانند با تائيد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، از اول شهريورماه امسال با استفاده از فناوري "واي فاي" به صورت برون ساختماني نسبت به ارائه خدمات به مشترکان خود اقدام کنند.
به گزارش مهر، کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 190 خود، ارتقاي پروانه فعاليت اپراتورهاي وايمکس را با هدف حفظ سرمايه گذاري موجود انجام شده در شبکه هاي انتقال داده مبتني بر فناوري وايمکس، توسعه خدمات باند پهن و خدمات رساني بهتر به مردم تصويب کرد.
براساس اين ضوابط، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي موظف شد با رعايت مقررات، نسبت به ارتقاي پروانه اپراتورهاي وايمکس متقاضي به فناوريهاي بالاتر از قبيل TD- LTE بدون داشتن قابليت تحرک پذيري، اقدام کند.
طبق اين مصوبه نام پروانه فناوري وايمکس از اين پس به پروانه "انتقال داده مبتني بر فناوري بي سيم ثابت" تغيير مي کند و تمامي اپراتورهاي ارائه دهنده وايمکس با تائيد رگولاتوري، مي توانند بعد از پايان دوره حفاظت اپراتور سوم موبايل (رايتل) - اول شهريورماه 93 - با استفاده از فناوري "واي فاي" به صورت برون ساختماني نسبت به ارائه خدمات به مشترکان خود اقدام کنند.
اپراتورهاي متقاضي ارائه وايمکس پيشرفته، موظف به پرداخت تمامي بدهي ها و جريمه هاي خود تا قبل از دريافت مجوز ارتقا و تسويه حساب با سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هستند.
در اين مصوبه به افزايش تعهدات پوششي و کاهش تعهدات توسعه اي اپراتور وايمکس مبين نت و اجازه توسعه فعاليت به اپراتور وايمکس ايرانسل و شرکت انتقال داده هاي رهام داتک نيز اشاره شده است.
براين اساس تعهدات توسعه و اجراي شرکت ارتباطات مبين نت به عنوان دارنده پروانه وايمکس در کل کشور از 309 شهر به 120 شهر مشروط به تامين پوشش و ارائه خدمات 100 درصدي در تمامي 120 شهر، کاهش مي يابد.
در همين حال سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مي تواند با دريافت ضمانت نامه و مبالغ حق امتياز برابر مبالغ تعيين شده در مزايده انتخاب اپراتورهاي ارائه کننده خدمات انتقال داده مبتني بر فناوري وايمکس، به شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل و شرکت انتقال داده هاي رهام داتک در ساير استانهاي مورد تقاضا، علاوه بر استانهاي فعلي داراي پروانه، در چارچوب اين مقررات و موافقتنامه هاي صادر شده، براي ارائه اين خدمات اجازه فعاليت دهد.
صدور اين مجوز منوط به وجود باند فرکانسي مورد نياز و رعايت حضور حداکثر 3 اپراتور در هر استان خواهد بود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو