جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختلال در شبکه تلفن‌ همراه ادامه دارد

تلفن همراه

یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸:۰۰


کاربران تلفن همراه به ويژه مشترکان همراه اول با اختلال‌ در خطوط خود مواجه شدند و بسياري از مشترکان از تشديد اين اختلال‌ها طي ساعات پاياني روز گذشته و امروز گلايه مي‌کنند.

وايمکس نيوز- مشترکان همراه اول با اختلال‌هاي شديدي در تماس‌هاي وروردي و خروجي تلفن همراه خود مواجه شده‌اند.

بيشترين گلايه‌اي که مشترکان در نقاط مختلف  تهران از اين اختلال داشته‌اند برقراري تماس بدون صوت است که امروز اين اختلال تشديد شده است؛ در عين حال در هنگام تماس خروجي پيش از آنکه ارتباطي با مقصد برقرار شود،  ارتباط اشتباهي وصل مي‌شود.

گرچه گفته مي‌شود تغيير سيستم‌ها  به 3G علت اصلي بروز اين اختلال‌هاست اما مشترکاني که براي رهايي از اين اختلال‌هاي اخير صرفا از شبکه 2G استفاده مي‌کنند هم با اين مشکل مواجه بوده‌اند.

در روزهاي اخير وزير ارتباطات  بروز اين اختلال‌ها را قابل پيش‌بيني دانسته و گفته بود:  در زماني که پروانه ارائه نسل سوم ارتباطي به اين اپراتورها داده شد، به صورت علني اعلام کردند که با توجه به اين‌که در کل کشور يک سيستم بزرگ در حال جايگزيني سيستم قديمي است مردم بايد برخي مشکلات را در اين زمينه تحمل کنند.

واعظي با بيان اين‌که در هر شهري که نسل سوم ارتباطي ارائه مي‌شود، لازم است سيستم‌هاي اينترنتي تغيير کند، افزود: تغيير سيستم‌ها باعث به وجود آمدن اختلالاتي مي‌شود با اين حال مردم بايد بدانند که اين اختلالات موقت است و براي اصلاح و ارتقاء اينترنت به نسل سوم ضروري است.

بر اساس اين گزارش مشخص نيست که اين اختلال‌ها تا چه زماني ادامه  خواهد داشت و هنوز در اين زمينه از سوي اپراتور اطلاع‌رساني ‌صورت نگرفته است.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو