چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جيميل در چين مسدود شد

gmail

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱:۰۰


مقامات چيني مي‌گويند سرسختي گوگل و عدم تبعيت اين شرکت از قوانين کشور مذکور عامل بلوکه شدن جيميل است. لذا خود اين شرکت بايد در اين زمينه مقصر قلمداد شود.

وايمکس نيوز- مقامات چيني مي‌گويندکه از فعاليت شرکت هاي خارجي در اين کشور استقبال مي کنند، اما اين فعاليت ها بايد بر مبناي قوانين چين صورت گرفته و شرکت ها نبايد نسبت به اين مساله بي‌اعتنا باشند.

از اواخر هفته گذشته دسترسي به جيميل در بخش گسترده اي از چين مختل شده است و حتي استفاده از ان با کمک برنامه‌هاي ثالث نيز ديگر ممکن نيست. در حالي که برخي کاربران مي گويند مي توانند از جيميل استفاده کنند، برخي ديگر مي گويند هنوز هم به جيميل دسترسي ندارند.

بر اساس گزارش گوگل ترافيک جيميل در روز گذشته در چين نسبت به روزهاي قبل از آن افزايش مختصري نشان مي‌دهد. اما هنوز به ميزان عادي نرسيده است. گوگل از سال 2010 به بعد در چين حضور مستقيم ندارد. علت اين مساله اختلافات دو طرف بر سر قوانين داخلي چين عنوان شده است.

در حالي که گوگل مدعي است چين به دنبال سانسور محتواي اينترنتي است، مقامات اين کشور هم مي گويند نگران سرقت اطلاعات توسط اين شرکت و نقض حريم شخصي کاربران هستند.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو