مديرکل روابط عمومي شرکت ارتباطات زيرساخت با عجيب خواندن ادعاي شرکت مخابرات ايران در خصوص 20 برابر شدن تعرفه مکالمات بين الملل گفت: تعرفه مکالمات بين الملل هموطنان ايراني در يک سال اخير ، به طور متوسط 25 درصد ارزان تر شده است و در برخي مسيرهاي پرترافيک نظير عراق و افغانستان به کاهش 40 درصدي نيز انجاميده است.
وايمکس نيوز- "حامـدرضا اسماعيلي" در مطلبي که در سايت شرکت ارتباطات زيرساخت منتشر شده، افزوده است: مـديـران شرکت مخابرات همانند ساير اپراتورها از اين تعرفه ها آگاهي کامل دارند و ارايه نشاني هايي اين اندازه غلط براي خودداري از پرداخت حقوق مردم ، شگفت انگيز است.
وي همچنين در خصوص بدهي 350 ميليارد توماني شرکت مخابرات ايران گفت : اين رقم بدهي سررسيد شده اين شرکت به زيرساخت است وگرنه ميزان بدهي واقعي، ارقامي به مراتب بيشتر است.
اسماعيلي در باره اينکه چرا اخيرا شرکت ارتباطات زير ساخت ظرفيت ها و درخواست هاي مورد نياز شرکت مخابرات ايران را افزايش نمي دهد، اظهار داشت: مفهوم اين سوال اين است که چرا به رغم بارها تذکر در اين باره و بد عهدي مکرر در خصوص پرداخت ديون دولت ، يکبار ديگر به يک شرکت بدهکار فرصت داده نشده است تا ميزان بدهي خود را بيشتر کند؟ واقعيت اين است که اين مسير بارها طي و تذکرات لازم هم ارايه شده است ، ولي بي تفاوتي و بدعهدي مديران شرکت مخابرات ايــران درباره پرداخـت ديـون خود ، نتيجه اي جـز انـباشت بـيشتر بـدهـي هاي ايـن شرکـت دربر نداشته است.
مديرکل روابط عمومي شرکت ارتباطات زيرساخت، افزود: قرارداد زيرساخت با اپراتورها و قرارداد اپراتورها با مشترکان دو تعهد حقوقي مستقل است و اين ادعاي شرکت مخابرات ايران که پرداخت تعهدات اين شرکت منوط به وصول مطالبات از مشترکان است، خلاف بديهيات کسب و کار تلقي شده و مخابرات ايران نمي تواند هزينه مديريت قراردادهاي خود با مشترکان را از محل بيت المال تامين کند.
منبع: سيتنا