به تبعيت از رشد فناوري و کاربردهاي IT، انجمنهاي اينترنتي متعددي براي پرسش و پاسخ بين اهالي اينترنت شکل گرفت و حتي کسبو کارهاي جديدي نيز براي پاسخگويي به مشکلات آنها ايجاد شد. اين تجارت چند سالي است در ايران نيز جاي خود را پيدا کرده است.
وايمکس نيوز - با فراگير شدن کاربردها و ابزارهاي فناورانه از جمله رايانه، اينترنت و حتي موبايل، سوالها و مشکلات مرتبط نيز پيشروي کاربران اين ابزارها قرار گرفت.
به تبعيت از رشد کاربردهاي فناوري اطلاعات، فرومها (انجمنهاي اينترنتي) متعددي براي پرسش و پاسخ بين اهالي اينترنت شکل گرفت و حتي کسبو کارهاي جديدي نيز براي پاسخگويي به مشکلات آنها ايجاد شد. اين تجارت چند سالي است در ايران نيز از ايدههاي استارتاپي شکل گرفته و اکنون تقريبا جاي خود را پيدا کرده است.
در اين بازار، مرکز پاسخ گويي آنلاين به مشکلات رايانهاي «اف يک» به آدرس irf1.com از طريق گفتوگوي اينترنتي (چت) به رايگان به سوالات کاربران ICT پاسخ ميدهد. وجه تمايز اين خدمت مشاوره در پاسخ گويي اينترنتي رايگان کارشناسان آن به کاربران است و مردم ميتوانند پاسخ سوالات خود را درباره موضوعات مختلف از جمله ويندوز، اينترنت، نرم افزار و سخت افزار، راههاي مقابله با ويروسها، گوشيهاي هوشمند دريافت کنند.
امکان استفاده از مشاوره و پاسخگويي رايگان تلفني نيز در ساعت 13 تا 14 هر روز و در تمامي اعياد براي کاربران فراهم است.