دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دبير شوراي عالي فضاي مجازي در الکامپ 2015

توسعه اقتصاد ديجيتال به عنوان يک الزام ضروري

فيروزآبادي

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳:۰۰


دبير شوراي عالي فضاي مجازي در بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي الکامپ که با حضور معاونين وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و فعالان عرصه الکترونيک، کامپيوتر و تجارت الکترونيک همراه بود گفت: توسعه اقتصاد ديجيتال به عنوان يک الزام ضروري مطرح است.

وايمکس نيوز- به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دکتر فيروزآبادي با بيان پيش بيني 112 هزار ميليارد توماني سرمايه گذاري در بخش ict در برنامه ششم توسعه،  اظهار داشت : طبق اين پيش بيني قرار است در هر سال از برنامه رشد 19 درصدي سرمايه گذاري صورت گرفته و شاهد رشد هفت درصدي در بخش اشتغال باشيم.

وي درادامه با اشاره به معضلات زيست محيطي شهرهاي بزرگ از جمله تهران، راهکار مواجهه با اين مشکل را اقتصاد ديجيتال و سبز برشمرد و گفت: توسعه ict ،خدمات الکترونيک ودورکاري در شهرهاي بزرگ يک الزام به شمار مي رود.

فيروزآبادي با بيان شرايط جمعيتي کشور و حضور نيروي کار جوان خاطرنشان کرد: حضور اين تعداد فارغ التحصيل ليسانس و فوق ليسانس در کشور که سال به سال به تعداد آن افزوده مي شود، مي طلبد که در سطح اقتصادي برنامه اساسي داشت. از اين رو در برنامه ششم توسعه ، توسعه ict و اقتصاد ديجيتال به عنوان يک الزام در نظر گرفته شده است.

وي در عين حال خواستار توسعه متوازن در حوزه ict شد و افزود: تا زماني که نتوانيم سازوکار مناسبي در اين زمينه  در کشور شکل دهيم نمي توان به توسعه اين بخش اميدوار بود.

دبير شوراي عالي فضاي مجازي با تاکيد بر اهميت توليد محتوا، خدمات و اقتتصاد ديجيتال خاطرنشان کرد: تمامي دست اندرکاران حوزه ict از جمله سازمان نظام صنفي بايد به گسترش حوزه هاي  مختلف الکترونيک اهتمام ورزند تا هم باعث رشد اقتصاد و هم اشتغال در جامعه شوند.

وي با ابراز اميدواري نسبت به  تحقق اهداف پيش بيني شده در برنامه ششم توسعه از لحاظ شدت رشد که بر عهده بخش Ict نهاده شده و از ديکر بخش ها بيشتر است گفت: اميدوارم اين نمايشگاه و توسعه و تقويت گروههاي مردم نهاد از جمله سازمان نظام صنفي  بتواند شرايطي ايجاد کند تا بتوان به اين اهداف جامه عمل پوشاند.

فيروزآبادي با اشاره به دوران پسا تحريم خواستار دقت فعالان بخشش ict کشور بويژه بخش خصوصي نسبت به حفظ دستاوردهاي فعلي شد و اظهار کرد: حضور خارجي ها در حوزه خدمات و توليد محتوا با ديد حمايتي و رفع مشکلات و توجه به اقتصاد مقاومتي و ايجاد اشتغال مناسب است.

وي با تاکيد بر طراحي مدلهاي اقتصادي دستيابي به اين اهداف گفت: اين نمايشگاه گامي در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي مي باشد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو