دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

مقررات جدید برای استفاده اپراتورها از تولیدات داخل

تجهيزات ارتباطي - اينترنت

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵:۰۰


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین مقررات جدید از سوی رگولاتوری برای حمایت از تولیدات داخلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

وایمکس نیوز - امیرحسین دوایی ، با اشاره به تدوین مقررات جدید در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای حمایت از تولیدات داخلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: این مقررات با همکاری معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات تهیه شده است تا تضمینی برای بازار شرکت های ایرانی این بخش باشد.
معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات اضافه کرد: در این مقررات شرکت های ایرانی تولیدکننده تجهیزات و محصولات داخلی که صاحب توانمندی هستند مورد حمایت قرار می گیرد.
وی با اشاره به ساماندهی تولیدات بخش فناوری اطلاعات در کشور گفت: تولید داخل و حمایت از شرکت های تولیدکننده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این مقررات مدنظر قرار گرفته است تا اپراتورهای جدید ارتباطی و نیز اپراتورهایی که هم اکنون در حال فعالیت در این بازار هستند از توان داخلی استفاده کنند.
دوایی اجرای این مقررات را با تعامل و مکانیزم های تشویقی اعلام کرد و گفت: اگر این مقررات الزامی و اجباری شود راهی برای دور زدن قانون وجود خواهد داشت اما در این مقررات منافع ملی را طوری دیده ایم که شرکت های بزرگ فناوری و اپراتورهای ارتباطی تمایل به همکاری با تولیدکنندگان داخلی در قالب شریک و پارتنر داشته باشد.
معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: آنچه که از اقتصادهای پیشرفته دنیا برداشت می شود این است که تمامی شرکت های بزرگ فناوری در کنار خود شرکت های تولیدی داخلی را به خدمت گرفته اند و در قالب یک هرم به فعالیت ادامه می دهند که این موضوع هویت بهتری به شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات می بخشد.
منبع : مهر
 
 
 
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو