جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
دولت-الکترونیک
دولت همراه - اينترنت همراه -

خدمات جدید دولت همراه چیست؟

در حال حاضر خدماتی از جمله استعلام مدرک تحصیلی، رهگیری مرسوله پستی، پرداخت قبوض و تعداد خطوط مشترکان تلفن ثابت و سیار با استفاده از دولت همراه امکان‌پذیر است و به‌تازگی نیز سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت به سامانه دولت همراه متصل شده است.

ادامه مطلب

دولت الکترونیک

آثار و مزایای اقتصادی اجتماعی دولت الکترونیک چیست؟

بررسی های انجام شده نشان می دهد اجرای دولت الکترونیکی به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی می شود.

ادامه مطلب

ict

عقب‌افتادگی در حوزه ICT با تاخیر در انتقال تکنولوژی و توسعه شبکه سیار

تاخیر در سیاست‌گذاری، انتقال تکنولوژی و توسعه شبکه سیار باعث وارد آمدن ضرر غیرقابل جبران و ایجاد عقب‌افتادگی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ می‌شود و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران معتقد است این موضوع باید به‌عنوان یک مسئله استراتژیک در برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد نظر قرار گیرد.

ادامه مطلب

دولت الکترونیک

یکپارچه‌سازی زیرساخت شبکه دولت الکترونیکی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از یکپارچه‌سازی زیرساخت شبکه دولت الکترونیکی و الحاق شبکه دولت به این شبکه خبر داد و گفت: با این اقدام، سازمان‌های دولتی برای دریافت اطلاعات، استعلام یا صدور مجوز نیازی به مکاتبات اداری و نامه‌نگاری و اتلاف زمان نخواهند شد.

ادامه مطلب

ict

بازار ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی ICT ایران

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در دولت الکترونیک با اشاره به بازار ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی ICT ایران، گفت: تا ۱۰ سال آینده نیازمند سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در حوزه سرویس‌های جدید فناوری ارتباطات هستیم.

ادامه مطلب

بهنام ولی زاده

دولت الکترونیک با تلاش ۸ ساله در نقطه مطلوب قرار دارد

دولت الکترونیک یکی از مهم‌ترین اقدام‌های دولت تدبیر و امید است، درباره پیشرفت و توسعه این اقدام دولت با «بهنام ولی زاده» معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت‌وگو کرده‌ایم که می‌خوانید.

ادامه مطلب

پیامک

پیامک دستگاههای اجرایی براساس کدملی افراد ارسال می شود

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات گفت: با راه‌اندازی «سامانه چاپار»، امکان ارسال پیامک دستگاه های اجرایی به موبایل افراد براساس کدملی فراهم شد.

ادامه مطلب

دولت الکترونیک

وضعیت نامناسب ایران در توسعه دولت الکترونیک/ رتبه ۸۹ ایران در دنیا

طبق آمار ایران به لحاظ توسعه دولت الکترونیکی وضعیت مناسبی در مناسبات فضای مجازی ندارد و در سال ۲۰۲۰ با تنزل سه رتبه ای در رده ۸۹ دنیا قرار گرفته است.

ادامه مطلب

دولت الکترونیک

۲۵ سازمان از دولت الکترونیک جا مانده‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت راه‌اندازی دولت الکترونیک، از دستگاه‌های جامانده از دولت الکترونیک خواست که به سرعت خدمات الکترونیکی خود را توسعه دهند.

ادامه مطلب

شورای اجرایی فناوری اطلاعات

رونمایی از سامانه جامع رفاه ایرانیان/شفافیت و مبارزه با فساد از آثار مهم دولت الکترونیکی است

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش و اهتمام دولت از ابتدا این بوده است که مردم خدمات دولتی مورد نیاز خود را هرچه سریعتر و آسان تر دریافت کنند، گفت: توسعه دولت الکترونیکی به تحقق این هدف کمک می کند و شفافیت و مبارزه با فساد از آثار مهم دولت الکترونیکی است.

ادامه مطلب